יו"ר מפלגת רע"ם מנסור עבאס התייחס הערב (רביעי) למשבר הקואליציוני, שנוצר בעקבות התנגדות חברי מפלגתו לנטיעות ט"ו בשבט בנגב, ולמהומות והפרות הסדר הקשות שפרצו בעקבותיהן בתוך המגזר הבדואי. בריאיון לחדשות 12 אמר כי הוא לא מוכן להבין את האלימות, אך הצדיק את המחאה.  

"אפילו אם יש לך נושא שאתה צודק בו ואפשר להבין את הכעס שלך, אי אפשר להבין את האלימות, לא את זריקות האבנים ושריפות המכוניות", אמר בפתח דבריו. "זה פוגע במאבק הצודק של הצעירים האלה והמנהיגים צריכים להיות בין המפגינים למשטרה. אנחנו מפגינים? כן, שומרים על החוק? כן, אבל לא פוגעים בחוק", קבע. 

כשנשאל מדוע הגיע בתחילת השבוע לאזור הנטיעות בנגב, זאת לנוכח המתחיות שהייתה בו בין המשטרה לתושבים הבדואים, אמר: "הנוכחות שלי שהייתה שם ביום הראשון נתנה לאנשים כתובת שדרכה הם יכולים להעביר את הדרישות שלהם. יש אנשים שלא מזהים את הקשר בין רע"ם לנגב. אין לנו זכות קיום בלי הנגב והנאמנות שלנו היא לנגב. כולם פה (בקואליציה) בולעים צפרדעים. ברגע שפוגעים בתושבי הנגב ובפרנסה שלהם, זו פגיעה ישירה ברע"ם". 

בהמשך, התייחס להיעדרות מפלגתו מן ההצבעות במליאה, כמחאה על הנטיעות בדרום, מה שביא לשורת חוקים שהצליחה האופוזיציה להעביר: "עברנו כברת דרך ארוכה. הקרבנו כדי שנשמור על השותפות הזו שאמורה לתת לנו את התשובות. לכן יש נקודה שבה צריך להביע שאת זה אי אפשר לסבול. השותפים שלנו יודעים שיש לנו כושר ספיגה אדיר". 

כשנשאל האם המשבר נפתר, השיב: "כל ממשלות ישראל הזניחו את הנגב. אני שואל את הליכוד, איפה הייתם 12 שנה? למה לא הפעלתם את המשילות? זה מה שאני מנסה להגיד. צריכים לנתק את הסוגיה הפוליטית ולהתמקד במתן פתרון בסוגיה של הנגב". 

בתגובה לכך, נשאל האם הוא ימנע את המשך הנטיעות בשטח של 4,000 הדונמים שנותרו. עבאס השיב: "יש לי חזון שיהודים וערבים יוכלו לנטוע ביחד עצים בנגב. יש שם כמעט 14 מיליון דונם והשטח של הבדואים זה שלושה אחוזים. אנחנו מדברים על 300 אלף אזרחים, אוכלוסייה שמכפילה את עצמה כל 15 שנים. אם לא ייתנו לדבר הזה פתרון, כולנו נפסיד".