נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, תיווך בין יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בניסיון לרקום עסקת טיעון, לבקשתו של נתניהו - כך חשף אתמול בן כספית. הבוקר (ראשון) שוחח הפרשן המשפטי של חדשות 12, גיא פלג, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"אני ער לפרקטיקה בה יועמ"שים נועצים בקודמיהם בתפקיד. אחנו בשעתו פרסמנו את ההתלבטות של מנדלבליט מתי להודיע את הודעת השימוע לנתניהו, גם אז הוא נועץ עם קודמיו בתפקיד. זו הפרקטיקה, אפשר לאהוב או לא לאהוב אותה. אני חושב שהיא במקום כי יש החלטות כבדות משקל והסדר יטעון עם נתניהו זו החלטה מורכבת, לכן בעיניי זה בסדר גמרו להיוועץ עם אהרון ברק שהוא לכל הדעות מגדולי המשפטנים, אם לא הגדול ביותר, שקמו למדינה הזאת".

פלג התייחס גם לדבריו של ברק שכינה את נתניהו 'מגדולי המגינים של מערכת המשפט": "בהמשך לדברים שמצוטטים מפיו של ברק, אלה דברים שמעבר ל'לא נעתי בנוחות בכיסא', חשבתי שלא מתקבלים על הדעת. אני מתאר לעצמי שהוא התכוון לקריירה הפוליטית של נתניהו עד לפני שהתחילו החקירות בעניינו, אחרת זה לא נתפס ולא יכול להיות לזה הסבר. יחד עם זאת הדברים נאמרו אתמול ועל רקע הדברים, אני לא זוכר נאשם בפלילים שאמר על מערכת המשפט מה שנתניהו אמר על מערכת המשפט בפתח משפטו מלווה בשריו הבכירים, זה לא מתקבל על הדעת".

"הרבה אנשים אמרו דברים קשים על מערכת המשפט, אבל אני לא זוכר איש ציבור בישראל שאומר שמי שעומד לדין זה לא הוא, אלא הימין כולו. שמערכת האכיפה החליטה להפיל רה"מ מכהן מתוך אג'נדה פוליטית. אלה דברים שלנתניהו יש עליהם זכויות יוצרים", הוסיף.

לבסוף התייחס פלג לפרטי העסקה: "אני חושב שהעסקה לא פחות מאיומה, משום שהעסקה הזאת משאירה באוויר את התיאוריה המסוכנת והמופרכת שמדובר פה בפוטש פוליטי, העסקה הזאת תאפשר ומאפשרת לנתניהו ולתומכי ולשופרות שלו לטעון שהיה פה ניהול סיכונים ושבסופו של יום נתניהו מודה ומורשע בקבלה של כמה סיגרים ושהיה בניגוד עניינים מול חברו שאול אלוביץ'. זו תוצאה מאוד עלובה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm