הפתעה היסטורית ציפתה היום (רביעי) ליו"ר הכנסת מיקי לוי במוזיאון הרצל בירושלים. במהלך ביקור מיוחד לציון יום ההולדת ה-73 לכנסת, כאורח של מרכז הרצל של ההסתדרות הציונית העולמית, הוזמן יו"ר הכנסת להיכנס לחדר העבודה המקורי של חוזה המדינה המוצג במוזאון.

בהתרגשות גדולה אמר יו"ר הכנסת: "זה רגע מאוד מרגש עבורי. רגלי רועדות כשאני עומד לצד שולחן הכתיבה עליו נכתב החזון הציוני אותו אנו מממשים היום במדינת ישראל. יש לנו מחויבות עמוקה לאחות את הקרעים בעם ולממש את חזונו של הרצל למדינה שהערך המוביל בה הוא "בן אדם, אחי אתה" . לוי הניח זר על קברו של הרצל וקיבל לידיו מיו"ר מרכז הרצל אורי זכי  עותק מהספר אלטנוילנד שהשנה מציינים 120 שנה לפרסומו עם הקדשה אישית: "מי ייתן ןתמשיך לנהל ביד רמה כנסת שתהיה מופת לשיוויון ודמוקרטיה, כמו שחלם הרצל".

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל שליווה את הביקור אמר: "הרצל, הצליח לעורר משנתו את העם היהודי, שהיה בגלות משך 2,000 שנה. מנהיגותו ואמונתו כי על אף כל הקשיים, קום תקום מדינת היהודים בישראל, מהווה השראה לכלל מנהגי מדינת ישראל. מודה ליו״ר הכנסת על ביקורו בהר הרצל המנציח את המנהיג הגדול שחלם, הנהיג והגשים״. לביקור הצטרף גם חבר ההנהלה הציונית חגי מיורק.