העיתונאי עמית סגל, צייץ הערב (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו את תגובתו לכך שחוק הקורונה החדש עבר הערב בקריאה שניה שלישית, בתמיכת תשעה חברי ממשלה מול שלושה שהתנגדו. "אני בהלם", כך פתח את דבריו.

"חוק הקורונה עבר שוב ואיש מאלה שהשווה אותו אשתקד לחוקי ההסמכה של היטלר לא מוחה מול הכנסת אלא בכלל תומך בו במליאה? אפילו את חוקי נירנברג לא העבירו פעמיים. ייתכן שהכל פוזיציה?", כך כתב.

כזכור, החוק נחקק לראשונה ב-2020, כחלק מהתמודדות הממשלה הקודמת עם הנגיף, בעתות חירום. החוק נועד להוות פתרון לשינויים מיידיים שהיו צריכים להתבצע, כחלק מהמציאות הדינאמית אליה נקלענו. החוק ספג ביקורות קשות בשל סעיפיה הנתפסים כבעייתים, בהם הסעיף המקנה סמכויות מיוחדות לממשלה בעת הכרזה על מצב חירום, לאשר תקנות מסוימות בלא אישור הכנסת, כפי שמעוגן בסעיף 4 (ד) (3).

סגל, בציוץ, רמז לכך שמרבית המצביעים בעד החוק בהווה, הם חברי קואליציה, שבממשלה הקודמת שימשו כחברי אופוזיציה, שהתנגדה בכללה לחוק. בין המתנגדים הבולטים לחוק בשנת 2020, היה יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, היום שר הבריאות, שכינה אותו "בלתי דמוקרטי". אז אמנם הורוביץ לא נכח בהצבעה היום, אך במידת מה ניתן לייחס לו את התמיכה, גם אם באופן עקיף.