שר הביטחון, בני גנץ, נשא הערב (רביעי) דברים בכנס השנתי הבינלאומי ה-15 של ה-INSS, במהלכו אמר: "קיבלנו החלטה בממשלה הנוכחית לחזק את הקשרים מול הרשות ולהחליש את החמאס. גם בשנה הקרובה נקדם את היחסים ונשמור על האינטרסים הכלכליים.

לקראת החודשים הקרובים נגבש מהלכים נוספים עם אבו מאזן, בעזה מקיימים מדיניות של שמרנות אזרחית ומתירנות ומייצרת גם מחיר הפסד שהוא מגביל את החמאס. מקפידים להגיב בעוצמה בעת הצורך ופועלים לשקט ארוך טווח והשבת הבנים הביתה", הוסיף. 

בהמשך, התייחס גם לשיחות הגרעין בווינה ואמר: אני בטוח שארה"ב תמשיך לפעול לעצירת הגרעין מתוך מחשבה על ביטחון העולם. אנחנו מקיימים שיתוף פעולה אופרטיבי בימים האלה נגד הגרעין, ממשיכים את שיתוף הפעולה ופיתוח האופציה הצבאית. לצד האתגר האסטרטגי, אנחנו ממשיכים לפגוע בניסיונות האיראניים לפעול בסוריה ולבנון וגם במדינות נוספות כמו איראן ותימן שהפכו לזירות מאיימות ישירות על ישראל".

על לבנון, אמר גנץ: "לצערי הפכה בשנה האחרונה לבנון לאי של אי יציבות. במזרח התיכון האינטרס העליון למניעת מלחמות ופגיעת בזכויות אדם הוא שמירה על היציבות. ההיסטוריה הוכיחה את חשיבותה של היציבות שמונעת עליית גורמים עוינים באזור. אזרחי לבנון אינם אויבים שלנו לכן הצעתי השנה ארבע פעמים סיוע ללבנון, כולל בשבוע האחרון בפנייה למפקד יוניפי"ל".

עוד אמר כי "התחזקות חיזבאללה היא לא תופעה רצויה. לא נאפשר לשלוחת חיזבאללה להיכנס לכאוס, ומדינת לבנון תשא באחריות של פגיעה בישראל. בסוריה אנחנו עוקבים אחר המצב ועוקבים בחיוב אחרי הקשר המתקדר עם המדינות המתונות באזור, נמשיך לפעול נגד ההתבססות בסוריה, זהו אינטרס עליון שלהם , להוציא את הכוחות האיראניים משטחם אחרי שנים קשות". 

שר הביטחון ציין את בדבריו את התחממות היחסים בין ישראל למדינות המפרץ ואמר: "חתמנו על קשרים עם מרוקו וממשיכים לפתח את ההזדמנויות האלה שקשורים לחלל וכו'. זה יוצר חזית מתונה עם מדינות שהיחסים עמן יבשילו בהמשך. מדינות אחרות מפתחות יחסים עם ישראל תוך הכרה וחשיבות העניין.  כך גם טורקיה, תוך ראייה מפוקחת באינטרסים המשותפים תוך ששומרים על הברית עם יוון וקפריסין".

ביקור שר הביטחון בבחריין (צילום: אלעד מלכה)

בסיום, אמר גנץ: "השלמנו רכש חסר תקדים של מטוסים וטייסות, שלושה צוללות, הצטיידות בחמושים והמשך האימונים במילואים ובסדיר. קיבלנו החלטה אסטרטגית לבנות תכנית רב שנתית, גם בהיבט האופרטיבי וגם בהיבט של להפחית את הפגיעה בסביבה, קיבלנו החלטת משמעויות השנה. אישרנו את  רפורמת הטיפול בנכי צה"ל, נקדם מתווה חדש לצה"ל שיתאים ל-73 השנה הבאות של המדינה. חובת ההוכחה אך ורק עלינו בשנים הבאות".

"השנה הקרובה היא שנת מימוש ההזדמנויות מתוך ההחלטות שקיבלנו, שנה שנצטרך להתאים את עצמנו מתוך התפתחותיות שישפיעו עלינו. שנה של אי ודאות אסטרטגית ברמה הבינלאומית. המתיחות במזרח אירופה ואסיה מקרינה על המזרח התיכון ועל ההתנהלות האזורית של איראן בפרוט, מול זה נמשיך לפעול בזירה המודיעינית. גם בשנה הקרובה נהפוך את האתגרים להזדמנויות ונהפוך את ביטחונה של ישראל לחוסנה", סיכם.