נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן אמר היום (שישי) כי מדינתו וישראל יכולות לעבוד יחד כדי להעביר גז טבעי לאירופה, וכי שתי המדינות ידונו בשיתוף פעולה בתחום האנרגיה במהלך הפגישות שייערכו בחודש הבא בינו לבין נשיא המדינה יצחק הרצוג

במהלך שיחה עם עיתונאים בטרם המריא לביקור באוקראינה אמש, הודיע ארדואן כי הרצוג יבקר בטורקיה באמצע חודש מרץ. כאשר בשלב זה נבחנת האפשרות לביקור בן יומיים.

ארדואן מסר כי שתי המדינות בוחנות דרכים לשפר את היחסים ביניהן וכי נציגים מישראל אמורים להגיע לאנקרה להכין את הביקור במקביל להגעת נציגים טורקים לישראל.

זו הפעם השנייה בשבועות האחרונים בה ארדואן מדווח על ביקור אפשרי של הנשיא הרצוג בארצו. בפעם הקודמת הוא אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה הטורקי NTV שהביקור הצפוי של הרצוג צפוי לפתוח דף חדש ביחסים בין טורקיה לישראל וכי טורקיה מוכנה ללכת לכיוון ישראל בכל התחומים ובכלל זה בתחום הגז הטבעי.

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)

על פי התבטאויות של ארדואן, טורקיה מעוניינת בכך שישראל תעביר גז טבעי ממאגרי הגז שלה בים התיכון לאירופה באמצעות צינור יבשתי שיעבור דרכה.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ התייחס שלשום, בנאום מוקלט בכנס INSS בתל אביב, ליחסים עם טורקיה ואמר שהם נבחנים "תוך ראייה מפוקחת של האינטרסים המשותפים תוך ששומרים על הברית עם יוון וקפריסין". בטורקיה דווח בימים האחרונים על כך שהם החלו בדיונים לגבי מי יכהן כשגריר בישראל, אך עם זאת מטעמו של הנשיא הרצוג לא מתייחסים לדיווחים המגיעים מטורקיה לגבי הביקור המתוכנן.