ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לתוכניתו של שר האוצר להכנסת החרדים למעגל העבודה, בראשית הראיון, תקף את ליברמן וטען: "אנחנו רואים אותו כרודף שלנו, כמסית נגדנו".

"אנשים לומדים תורה מתוך אידיאל, מתוך צורך, מתוך חיוב ללמוד. אתה יודע איזה עולם תורה ענק יש בחו"ל? אף אחד לא ילמד בשביל מלגה של חצי יום שיש בתוכנית שלו", אמר ח"כ מקלב. כשהובהר לו שרבים מהיהודים בחו"ל עובדים טען, "אתם חושבים שבציבור בארץ לא עובדים? מאיפה כל הדימוי הזה?" 

"נניח גבר חרדי שרוצה לעבוד, גם אחרי לימודי תעודה שיש לו, תראה כמה מחסומים וכמה הוא לא יכול לעבוד ולא יכול להשתלב. קח נשים חרדיות, באותו מקום, מה היא מקבלת ומה אישה מהציבור הכללי מקבלת? היא כבר מופלית בגלל שאולי יש לה סביבת עבודה שהיא מוגבלת בזה, לא מוגבלת לגבי תוצר העבודה שלה. הן עובדות מצטיינות עם מוסר עבודה גבוה", אמר.

"לא מציעים לנו להצטרף לממשלה מאחר והאידאולוגיה המרכזית של ליברמן היא 'בלי חרדים'", הבהיר חבר הכנסת מיהדות התורה, "הוא לא רוצה אפילו להצטלם בלשכת הנשיא עם חרדים. אנחנו רוצים ממשלה שאנחנו יכולים לחיות בה שלא תיאלץ אותנו לחיות לפי אידאולוגיה ולפי תנאים שלהם, ואנחנו תמיד פתוחים לכולם".

על הערותיהם של כספית ואלדד לגבי מימון החרדים על ידי המדינה השיב כי "אתם לא מממנים אותנו. כמה אנחנו מקבלים בחינוך? בתרבות תיתנו לי את מה שאתם נותנים לציבור הכללי? כמה מקבל סטודנט וכמה מקבל אברך? זה בכלל בלי שום פרופורציה", השיב.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM