נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הגיבה היום (חמישי) למתקפה של חבר הכנסת דודי אמסלם במליאת הכנסת אמש כנגד בג"ץ והשופטת וילנר, אשר דחתה את העתירות שהגיש. "שמעתי בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים ולא בפעם הראשונה", כתבה חיות במכתב ששיגרה לאמסלם. 

"רציתי לומר לך דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך", הוסיפה.

דודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד כתבה חיות: "התחלתי את דרכי כשופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב לפני 32 שנים, וזהו תפקיד שבלעדי אותה אהבת אדם, כל אדם, לא ניתן למלא אותו באמונה. אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר".

"וכן – אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה", הוסיפה.

בסיום המכתב ציינה: "הגענו רחוק בחיים, אני ואתה – אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת. אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו – לי וגם לך – חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה".

בתגובה לדברים, אמר אמסלם ברדיו "גלי ישראל": "אם היית אישה הגונה היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים, חרדים ואתיופים. אני לא פחות חכם ממך, אני מוכן לשבת איתך בכל נושא שתבחרי ותביני עם מי יש לך עסק. אני יודע מתי הולכים לי על הראש ואת הלכת לי על הראש כי את לא סובלת את מה שאני עושה".

"אתם נגועים בעניין ואתם יודעים שברגע שתתחלף הממשלה נעשה שינויים מרחיקי לכת בעליון. אני מציע לך לעלות לרדיו ולהסביר לעם ישראל למה לדודי אמסלם אין זכות עמידה. אם נראה לך שאני כח״כ אין לי זכות עמידה - אז תסבירי לי למי כן יש? אז אני באותו המשקל יכול לומר שלך אין זכות וסמכות לתת פסקי דין, אל תשכחי שאותך בחרה ועדה של פוליטיקאים, בי בחר הציבור", הוסיף.

עוד אמר: "נשיאה חיות פוליטיקאית. אני לא חכם פחות מהם, אני קורא המון, בכל נושא. יתהפך העולם לא יכול להיות פסק דין כזה, שבי עם עצמך שבעה נקיים ותראי איפה טעית את".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער הגיב לדברים גם הוא: "הקול קול דודי והידיים ידי ביבי. התקפותיו חסרות המעצורים של ח״כ אמסלם על בית המשפט העליון, שופטיו ונשיאתו, הן חלק ממערכה שיטתית ומתוכננת לדה לגיטימציה לכל מוסדות החוק במדינה שנובעת מאינטרס אישי על רקע משפט נתניהו. מטרת המתקפות להטיל מורא על שופטי ישראל, כמו גם על רשויות החקירה והתביעה. לא אתן להם להרוס את המדינה! לא במשמרת שלי״.