"הממשלה עושה נזק לכלכלה, יש שר אוצר שאף אחד לא מבין מה הוא רוצה", כך פתח הבוקר (חמישי) ינון מגל את תכניתו עם בן כספית ב-103FM. השניים, אשר ידועים בעמדותיהם השונות, דווקא ניסו להתחיל את היום בשיחה על הספורט הישראלי, אך במהרה חזרו לדון בעניינים הפוליטיים של העת האחרונה.

מגל בחר לפתוח בהתקפה על ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר: "אני רואה את אביגדור ליברמן ובנט מפרסמים אילו הישגים. הם העבירו תקציב בסוף השנה, כל מה שקרה ב־2021 זו לא השנה שלהם, לטוב ולרע. ליברמן מצייץ 'המדיניות שלו', לא הבנתי, תסבירו לי את האירוע. שאפו על הנדסת התודעה".

לאחר מכן הוא הוסיף כי "המדינה נמצאת בטרללת", מה שהוביל את כספית להשיב כי "אתה מטריל, כרגיל". מגל המשיך בדבריו וטען: "למה העלו מיסים? הממשלה הקודמת אמרה לא להעלות מיסים? זו פשוט מדיניות מטומטמת. הממשלה עושה נזק לכלכלה, יש שם שר אוצר שאף אחד לא מבין מה הוא רוצה. מבינים שהוא אטום ושאנשים לא מצליחים לגמור את החודש. טרללת, מדינה בטרללת".

בתגובה, שותפו להנחיה ענה כי "אתה מדבר אחרי שנתניהו השאיר את המדינה שנתיים ללא תקציב. מתחת לכל אבן שאני מרים, מסבירים לי שהכל היה תקוע. התקציב מסדר בדיוק את מה שצריך לעשות בשנה הבאה, זה לא פייק. אתה מטריל את כל השיחה והולך לפינות, אני לא מביא כותרת אלא נתונים".

לסיום הוא אמר כי "בעתיד המאוד קרוב יצטרכו להעלות מיסים, צריך לסתום את הבור. אין ברירה, באשר למשקאות הממותקים והמוצרים החד פעמי, מדובר בפרוטות במונח של מדינה שלמה. מיסים שמשפיעים בצורה רצינית על מדינה הם דלק וארנונה, והארנונה לא קשורה לאף ממשלה. הממשלה מגיבה למה שקורה, המחירים עולים בכל העולם".

"כל מזרחי אצלכם הוא דפקט"

בהמשך התוכנית, התייחסו השניים לדברי חבר הכנסת דודי אמסלם נגד נשיאת העליון אסתר חיות. מגל אמר: "זו התחושה של אמסלם, כל מזרחי אצלכם הוא דפקט, זו השורה התחתונה, אלא אם כן הוא מוכר את נשמתו לצד שלכם. אין מישהו מזרחי בימין או תומך נתניהו שלא תהרגו, ולכן זה המצב של אמסלם".

"אפשר לאהוב או לא לאהוב את הסגנון. יש פה גוש שלא מיוצג בתקשורת, בבית המשפט העליון, בפרקליטות, באקדמיה ובעוד הרבה מאוד מקומות. דודי מאוד חכם", הוסיף. 

בתגובה, השיב בן: "מה שאמרת זו הסתה, מאיפה השטויות האלה? כמו שחיות גדלה, גדלתי אותו דבר. כל החברים שלי מחולון מזרחיים, וכולנו גדלים יחד עד היום. זרקו מאות ואלפי אשכנזים שלא הייתה להם זכות עמידה. בעליון, אשכנזים ומזרחים לא יפסקו אחרת. המכתב שדודי כתב בתגובה רצוף הבלים, דודי אמסלם הוא בור ביוב, הוא כל הזמן מקלל, בית המשפט הוא הקובע".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM