הממשלה מקיימת היום (ראשון) את ישיבתה השבועית, במהלכה תעסוק במספר נושאים הנמצאים על סדר היום. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח הישיבה: "אנחנו נמצאים בזמן רגיש מבחינת היציבות העולמית. אנחנו לא יודעים מה ילד יום, ואני גם לא מתיימר לעסוק בפרשנות. הדבר הרלוונטי אלינו הוא לוודא שהישראלים שנמצאים באוקראינה חוזרים הביתה".

"משרד החוץ עושה מאמצים גדולים בנושא הזה ועל פי הנתון שקיבלתי מהם הבוקר, קצת מעל 3,000 איש יצאו מאוקראינה", ציין, "עם זאת, יש עוד הרבה אלפים שעדיין שם, בזמן שחלק מחברות התעופה כבר מבטלות טיסות. אני פונה לאזרחי ישראל שנמצאים באוקראינה - זה לא הזמן ל"יהיה בסדר". עדיף מעט אי נוחות עכשיו, מאשר סכנה ממשית לחיים שלכם מאוחר יותר. בואו הביתה".

בהמשך לראיון עם שר החוץ הצרפתי שפורסם ב"מעריב סופהשבוע", בו אמר כי ההכרזה על הסכם גרעין חדש עם איראן צפויה השבוע, אמר בנט: "השיחות בווינה מתקדמות מאוד,  ההסכם המסתמן הוא חלש יותר מהקודם וההגבלות יפקעו ברובן ב-2025". לדבריו, האיראנים התקדמו מאוד בבניית יכולות העשרה והזמן חלף.

התחדשות שיחות הגרעין בווינה בין איראן למעצמות. צילום: רויטרס

"אם העולם יחתום שוב על הסכם מבלי להאריך את מועד הפקיעה, והאיראנים יקבלו עשרות מיליארדי דולרים בשביל שנתיים וחצי, הכסף יגיע לטרור שיסכן אותנו", הדגיש, "אנחנו מתארגנים ונערכים ליום שאחרי בכל המימדים, כדי שנדע לשמור על ביטחון ישראל בכוחות עצמנו".

עוד הוסיף: "ישראל היא המדינה הצומחת בעולם, בזכות המדיניות שלנו אנחנו מגיעים לצמיחה של שמונה אחוזים, בלי סגרים. צריך למתוח קו בין הביצועים המצוינים של הכלכלה לבין המחיר של מנת פלאפל". הוא הדגיש כי "לא יכול להיות שלאזרחים כל כך קשה לגמור את החודש, הורדת יוקר המחיה היא משימה של כל השרים, כל אחד בגזרתו. יש לנו את הכלים לעשות את זה ואנחנו מטפלים גם בזה".

ישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ', פול ידיעות אחרונות)
ישיבת הממשלה (צילום: יואב דודקביץ', פול ידיעות אחרונות)

בהמשך דנה הממשלה בסעיף מתוך תוכנית הסיוע הכלכלי שהציג שר האוצר, אביגדור ליברמן, לפני כשבועיים, לפיה הורים לילדים בגיל 6-12 יקבלו נקודת זיכוי נוספת במס הכנסה.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, אמרה: "מדיניות הממשלה בהובלת רה"מ בנט ושר האוצר ליברמן הביאה אותנו להישגים כלכליים רבים. למרות הקורונה, הצלחנו לייצר משק איתן, צמיחה וחבילת סיוע שאף ממשלה לא הביאה. דווקא בגלל זה הממשלה הזאת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה בשכר המינימום של עובדות ועובדים רבים כל כך ובאוכלוסיות החלשות, כפי שמובא בעסקת החבילה הנוכחית. לכן אנחנו במפלגת העבודה נמשיך לפעול כדי ששכר המינימום לא יפגע, ואני בטוחה שגם תמצא הדרך להעלות אותו".

שרת החדשנות, אורית פרקש הכהן, הוסיפה: "צריך לקדם מהלך היסטורי לחינוך חינם מגיל 0-3, יש בזה את כל הערכים של הממשלה הזו. עידוד תעסוקה, עזרה למעמד הביניים, פינוי אלפי שקלים בחודש בעת שמחירי הדיור גבוהים. הרבה מהמובטלים, הן מובטלות, נשים צעירות - זה צריך להיות הדגל שלנו".

השרה תמר זנדברג אמרה: "העלאת שכר המינימום שנמצאת כרגע בעסקת החבילה היא שחיקה בפועל של השכר ולא עלייה. צריך לשפר את ההצעה, כי בשכר המינימום כל שקל זה שקל שיוצא לצריכה, ולכן תורם להמשך הצמיחה. לגבי הסעיף שנוגע לכנסת, אין לו מקום. הכנסת היא לא חותמת גומי".

כמו כן, הממשלה אישרה את תיקוני החקיקה שסוכמו במסגרת עסקת החבילה במשק. בין היתר אושר העלאת שכר המינימום במשק תוך התחשבות במצב שוק העבודה והאילוצים התקציבים. שכר המינימום יעלה בצורה מדורגת ואחראית, תוך דגש על צמצום פערים וחיזוק מעמדם של העובדים בעלי השכר הנמוך וזאת עד ל-6,000 ש"ח.

עוד אושר תיקון חוק חופשה שנתית - תוספת יום חופשה לעובד המועסק עד 5 שנים במקום העבודה ותיקון חוק שעות עבודה ומנוחה-  תיקון חישוב השעות הנוספות שמטרתו העסקה גמישה של עובדים עבור המעסיק ואיזון בית-עבודה.

בנוסף אישרה הממשלה שורת מינויים: רון פרושאור כשגריר ישראל בגרמניה, גבריאל פורטנוי כראש מערך הסייבר הלאומי, אייל כספי כנציב כבאות והצלה ואיילת רזין בית-אור כמנהלת הרשות לקידום מעמד האישה.

במהלך הישיבה, הממשלה צפויה לדון בין היתר בשינוי תקנות הקורונה ובהקלת הליך הכניסה לארץ, בעקבות הירידה בנתוני התחלואה. על פי התיקון המוצע, במקום המצב כיום בו אדם הנכנס לישראל חייב לבצע בדיקת PCR בנתב"ג ולשהות בבידוד עד לקבלת תשובה, ניתן יהיה לבצע את בדיקת האנטיגן המעניקה תשובה מיידית.