ראש הממשלה נפתלי בנט, נשא הערב (ראשון) דברים במסגרת ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית. הוא פתח את דבריו בהתייחסות למתיחות הגואה בגבול רוסיה-אוקראינה, והוסיף כי עיניה של ישראל נשואות גם לווינה, שעה בה מתנהל סבב שיחות נוסף בעניין הגרעין.

"האיראנים נמצאים בשלב מתקדם מאוד של פרויקט העשרת האורניום שלהם, הם חצו קו אדום אחד אחרי השני, כולל העשרה בשיעור חסר תקדים של 60%", הבהיר.

"ההסכם המתגבש עם איראן יביא לאלימות גדולה יותר באזור", הצהיר בנט. "היא הסתירה וממשיכה להסתיר חומרים לייצור נשק. היא דורשת מאתנו שנשכח מה עשתה, 'האקדח עדיין מעושן'". 

"ההסכם הזה מציב אתגרים חדשים לביטחונה של ישראל. הייתי ברור לגבי זאת, אך אבהיר זאת שוב - אין לי ספק שישראל תתמודד עם כל אתגר", הוסיף. "יש לנו קו אדום, ישראל תשמר לעצמה את חופש הפעולה להגן על עצמה".

בנט בירך על ידידותו הקרובה עם הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, על אף המחלוקות בנושא הסכם הגרעין, ואמר: "יחד נמשיך להבטיח את ביטחונה של המדינה".

בנט נשאל על התגברות התופעות האנטישמיות כנגד יהודים בארצות הברית, והשיב: "עלינו לחזק את התחושה בקהילה, אנחנו עם אחד, עלינו להביט קדימה לעבר 50 השנים הבאות ולזכור מהי המשימה שלנו כעם". 

מחר צפויים להשתתף בוועידה שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', שר החוץ יאיר לפיד, ראש המטה לביטחון לאומי איל חולתא, ושגרירי בחריין ומרוקו בישראל.