שר האוצר אביגדור ליברמן התראיין היום (שני) בוועידת "מקור ראשון", והתייחס למספר נושאים שעל סדר היום. בין היתר נשאל מה היא עמדתו על העלאת שכר המינימום אל מעל ל-6,000 שקלים. על כך אמר כי מדובר "בפופוליזם שעלול לרסק את הכלכלה". כאשר נשאל האם הוא שלם על כך שלא בוצעו סגרים בגל הקורונה הנוכחי, במסגרתו הגיע מספר המתים ל-1,000 בחודש האחרון, השיב: "אני שלם עם זה לגמרי".

ליברמן הסביר כי "החיים זה ניהול סיכונים, זה לא רק במלחמה, אנחנו יודעים שבתאונות דרכים ימותו כ-350 אנשים בשנה, אנחנו יודעים את זה מראש, ואף אחד לא מוציא את הרכב מחוץ לחוק".

על הדרישה להעלות את שכר המינימום אמר: "אם נעלה את שכר המינימום לשבעת אלפים שקל, יוקר המחייה יעלה ועמו גם המחירים וכמות הפיטורים. תהיה אינפלציה ואבטלה". לדבריו, הפתרון ליוקר המחיה אצל מקבלי שכר מינימום צריך לעבור דרך החזרי מס הכנסה: "מה שעשינו בעבר ונשעה שוב, היה מכשיר שקראו לו מס הכנסה שלילי. היום זה מענק עבודה לאלה שמקבלים שכר מינימום. אם יקבלו מענק בינואר וביולי, ככה לא תעשקו את המעסיק הפרטי. אנחנו לא רוצים להכביד על המשק". 

פעילת 'מינימום 40 ש"ח', אלונה עמרם, מתפרצת על ליברמן

לדבריו התפרצה פעילת ארגון 'מינימום 40 ש"ח', אלונה עמרם, שאמרה: "ליברמן אתה מנותק. מה אנחנו אמורים לעשות עם תוספת של 54 אגורות לשכר המינימום? צריך העלאה אמיתית וריאלית, תעלה את שכר המינימום ל-40 ש"ח לשעה. איך נשלם את החשמל שעולה ואת יתר עליות המחירים?".

בהמשך, התייחס לרפורמה שמקדם השר לשירותי דת מתן כהנא, לפיה יהיה אפשר לקיים חתונות אזרחיות בקונסוליות של מדינות זרות בישראל תמורת שינוי חוק השבות והסרת סעיף הנכד ממנו. ליברמן הביע התנגדות נחרצת להצעה ונימק מדוע: "בנסיבות כאלה ואחרות אנשים מגיעים לישראל עם משפחות. אתה לא יכול לנתק בין ילדים, הורים, סבים וסבתות. אנחנו מנתקים כך את העם היהודי. רות המואבייה לא הייתה עוברת גיור היום אצל דרעי". 

לאחר מכן נשאל שר האוצר האם הוא צפוי להתאחד עם נפתי בנט וגדעון סער ולרוץ עמם תחת רשימה אחת בבחירות הקרובות. על כך ענה: "אני בטוח שיש לנו ארבע שנים בקואליציה, אני לא פוסל שום דבר. אני קודם רוצה להתמקד בעשייה. אנחנו רק שמונה חודשים ואם נמשיך באותה מדיניות, אפשר לעשות שדרוג לשוויץ. יש לישראל את היכולת להיות אחת מחמש המדינות עם רמת החיים הגבוהה בעולם".