שר הביטחון בני גנץ שיגר היום (רביעי) מסר למזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה, במהלך כנס מנהיגות לזכרו של איתן בלחסן ז"ל במכללת תל חי ואמר: "מציע לא לערוך חשבונות ומשוואות עם ישראל".

גנץ הרחיב והתייחס לאיום שנמצא מצפון לישראל והוסיף: "גם היום, כמו בתקופה שבה נפל איתן ז"ל, אותו ארגון טרור, חיזבאללה, מוסיף להתעצם. לבנון ואזרחיה הם שמשלמים וישלמו לבסוף את מחיר מדיניות הטרור של חיזבאללה. ישראל ממשיכה ותמשיך לבצע כל פעולה נדרשת להבטחת שלום אזרחיה וביטחונם – ביבשה, בים ובאוויר. יש לנו את הפתרונות מול האתגרים ואת התוכניות מול האיומים". 

עוד אמר שר הביטחון: "אני מציע לנסראללה לא לערוך חשבונות ומשוואות עם ישראל. כי החשבון עלול להיות מוגש לנסראללה ולמדינת לבנון ואזרחיה שעוטפים אותו והוא יוגש עם ריבית, ריבית גבוהה". 

כזכור, במהלך השבועות האחרונים אירועו מספר אירועים בהם חדרו כלי טייס בלתי מאוישים מלבנון אל ישראל. ביום שישי האחרון אף הושמעה אזעקה ביישובי הצפון בעקבות חדירה של טיסן מלבנון, שלבסוף חזר על עקבותיו. 

בהמשך, התייחס למתווה שירות החובה בצה"ל ואמר: "כשר הביטחון אני אומר בצורה מפורשת וישרה, שאנו ניצבים בפני משבר בטווח הארוך בנושא שירות החובה בצה"ל. משבר שמצריך מהלכים מנהיגותיים משמעותיים, והפנמה פשוטה שמה שהיה לא יהיה. שמה שהתאים לצה"ל, שהיה כור ההיתוך של מדינת ישראל בשנות החמישים והשישים, לא מתאים לצרכיה של החברה הישראלית היום". 

עוד הוסיף: "אם לא נעשה שינוי- אנחנו מפתחים בראייה ארוכת טווח, סכנה לפירוק של צבא העם ופגיעה ביכולתנו לעמוד באתגרים הביטחוניים. לכן, מדינת ישראל צריכה מתווה שירות חדש – שיתמודד עם האתגרים של שנות ה-2000 ולא עם האתגרים של המאה הקודמת. 
זו אחת המשימות הביטחוניות החשובות של דורנו, ועל כך אני עמל ונאבק, כדי שמתווה כזה יתקדם כבר בקרוב".