מליאת הכנסת דנה הלילה (בין שלישי לרביעי) בחוק הגבלת הכהונה שיזם שר המשפטים, גדעון סער, לקריאה שניה ושלישית. את הצעת החוק הציג יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב לאחר שהחוק אושר פה אחד בוועדה. לאחר שהאופוזיציה משכה את כל הסתייגויותיה, בזמן שרה"מ בנט נועד עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, וביקשה להפוך את ההצבעה להצבעת אי-אמון, הקואליציה דחתה בשבוע נוסף את ההצבעה בקריאה שלישית. 

שר המשפטים גדעון סער הסביר מדוע דחה את ההצבעה: "החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה עבר במהלך שעות הלילה והבוקר בקריאה שנייה. כל סעיפיו אושרו ברוב הנדרש, 61+, בקריאה השניה. כל הסתייגויות האופוזיציה נדחו. את תקנון הכנסת אני מכיר ולא אפשרתי שעבודה אדירה שהושקעה בחוק תרד לטמיון. בשבוע הבא נצביע על הקריאה השלישית ובעזרת השם תושלם המלאכה".

קריב הציג את ההצעה ואמר: "ישראל אינה קיסרות, ותחלופת מנהיגה היא ערובה לחוסנה הדמוקרטי. בניגוד לחלק מהרוחות הנושבות בבית הזה ובשיח הציבורי, אזרחי ישראל בוחרים במפלגות ולא במועמדים לראשות ממשלה החושבים ומתנהגים כאילו הם נמשחו למלוכה. אין מפלגה שאינה יכולה להעמיד מקרבה יורש, מחליפה או ממשיך דרך, לראש ממשלה מוצלח ככל שיהיה או בעל כושר רטורי משוכלל ככל שיהיה. לא אלמן ישראל ולא אלמנות מפלגותיו".

"בניגוד לחלק מהטענות שנשמעו, אין מדובר בתיקון פרסונלי כלל. תחולת ההסדר היא מכאן ואילך. תקופה שבה כיהן מי מיושביו של הבית הזה או מבין אזרחי ישראל בתפקיד ראש הממשלה לפני יום תחילת תוקפו של ההסדר המוצע, לא תובא בחשבון לצורך חישוב התקופה המרבית", הוסיף.

ח"כ שלמה קרעי השיב כי "מדובר בחוק שהוא בדיחה, בדיוק כמו הקואליציה. מלא פאתוס על בלון ריק. שלוש שנים, ארבע שנים, את מי זה מעניין? אתם חושבים שהחוק הזה בכלל יבוא לידי ביטוי? שראש ממשלה שיכהן שמונה שנים לא ישנה את החוק הזה? מה, אתם חיים בסרט? מבזבזים כאן זמן".

"ראש ממשלה שמהיום יכהן שמונה שנים, הוא לא יוכל להמשיך? באמת, הוא ישאל אתכם. באמת, הוא יספור אתכם. ראש הממשלה החזק הזה, שיכהן שמונה שנים, הוא יביא תיקון ויתקן. על מי אתם עובדים? מה אתם עושים? משעמם לכם?", תקף. 

כאמור, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה פה אחד את הצעת החוק של סער. בתגובה לכך מסר שר המשפטים: "כפי שהבטחתי בבחירות, כעת אושר פה אחד בועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת לקריאה שניה ושלישית הצעת החוק שלי להגבלת כהונת ראש הממשלה ל-8 שנים".

"הגבלת כהונה (במקום כהונה ללא הגבלה) היא עקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו. נמשיך לחזק את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית״.