יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לתקיפה הישראלית הלילה בסוריה, ולהשפעה של פגישת בנט ופוטין על הפעילות הביטחונית של ישראל.

"יש לנו הבנות עם הרוסים שלשמחתי נשמרות גם עכשיו. אנחנו פועלים להגן על עצמנו. אני לא חושב שזו הייתה מטרת הנסיעה, יכול להיות שזה עלה שם. המצב של הכור בסוריה לא השתנה וזה דבר חשוב. היו הרבה פעמים שהיו שבועיים הבדל בין תקיפה לתקיפה. אנחנו לא תוקפים שם כל יום, אנחנו תוקפים מידע מודיעיני. אני שמח שהדבר הזה לא השתנה", פתח בן ברק את דבריו.

בהמשך נשאל האם העולם עשוי לתפוס את התקיפה בסוריה כהתקרבות בין ישראל לפוטין, והשיב: "אנחנו לא יותר קרובים לפוטין מאשר לאוקראינה, ממש לא. אנחנו מסתכלים על מה שקורה באוקראינה בדאגה בדיוק כמו כל העולם. אנחנו מבינים מי פלש למי ואין ספק באיזה צד אנחנו בסיפור הזה. יש לנו כאן מעמד מיוחד, גם בגלל שיש לנו מחויבות כלפי היהודים שנמצאים ברוסיה, אוקראינה וכלפי הפליטים בכלל. המעמד הזה מחייב אותנו לנקוט במדיניות מסוימת. אנחנו בצד המערבי לחלוטין".

על נסיעתו של ראש הממשלה לקרמלין אמר: "כל מי שיכול לסייע בשביל לשפר את המצב או להפסיק את המלחמה ויש לו אפשרות לעשות את זה טוב שיעשה את זה. אני חושב שגם האמריקאים חושבים ככה ובגלל זה קיבלנו את ברכתם בנסיעה. את הניסיון צריך לעשות, אנשים נהרגים, יש שם מלחמה, המלחמה הזו ככל שהיא מתקדמת היא נעשית יותר קשה ויותר גרועה. אם יש לנו אפשרות לעשות משהו כדי להפסיק אותה אנחנו צריכים לעשות את כל המאמץ. ברור שיש בזה סיכון".

על הסכם הגרעין המתגבש בשיחות בווינה אמר: "אין קשר בין הדברים וההפך - יכול להיות שאין כאן השפעה אלא עזרה. צריך להבין שהסכם הגרעין האיראני הוא לא בין ישראל לבין מישהו, הוא הסכם בין ארה"ב, המדינות האחרות ואיראן. יש לנו דעה מאוד ברורה על ההסכם הזה ובהרבה מאוד שיחות אנחנו מנסים להשפיע על ההסכם וצורתו אבל לא אנחנו חותמים על ההסכם. אני מאמין שחלק גדול מהנסיעה לרוסיה הייתה גם קשורה להסכם".

"צריך להבין, אבל מהרגע שטראמפ יצא מההסכם הזה בעידודם של הישראלים באותו הרגע הם התקדמו מאוד לגרעין. הם נמצאים היום בנקודה אחרת לגמרי ממה שהם היו כשהיה את ההסכם הקודם. ההסכם הזה שיש בו הרבה מאוד דברים גרועים אולי אבל יש בו גם דברים טובים. בהסכם שייחתם יהיו בו דברים שאנחנו לא אוהבים ויהיו דברים שכן אוהבים. נגיד שיוציאו את כל החומר המועשר אנחנו נאהב", הוסיף בן ברק. 

לבסוף התייחס בן ברק לחוק האזרחות שאמור לעלות היום להצבעה בכנסת: "החוק הזה הוא חוק שטוב היה אם היינו גרים במדינה שלא היינו צריכים אותו. לצערי הרב אנחנו צריכים חוק מהסוג הזה. הכנסנו מספר הקלות לאזרחים שרוצים להתאזרח כאן. החוק יתייחס בצורה אחרת לאנשים שמגיעים מארצות אויב להתאחד עם אזרחים ישראלים והוא מגדיר להם תנאים אחרים לאיחוד הזה, זה נעשה באופן אוטומטי. זה חוק שיש בו דברים ערכיים ואני מקווה שאנחנו נצליח לסגור אותו. במסגרת החוק הזה החדש דאגנו שיהיו הקלות מאוד משמעותיות למי שמגיע". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm