ינון מגל ובן כספית פתחו הבוקר (שני) את תוכניתם ב-103FM בדיון על סוגיית קליטת הפליטים מאוקראינה בישראל. במהלך הדיון היצרים התלהטו, וכספית האשים את מגל בגזענות.

ינון: תגיד זה נראה לך סביר שלגרמנים חסר גז? יש שם משבר גז וכל הדבר הזה ואנחנו נצטרך בסופו של דבר, אנחנו מדינת היהודים מתוך חובה מוסרית, נספק גז לגרמנים?
בן: זה ברור לגמריי למה אין להם גז והם אשמים בזה. הם סגרו המון תחנות כוח גרעיניות ועכשיו הם תלויים בגז הרוסי. לספק לגרמניה גז זה חתיכת אירוע, אין לך צינור. אתה צריך להנזיל את זה וזה מייקר את הסיפור. זו תהיה סגירת מעגל. אני צוחק.

ינון: חבל שאתה צוחק.
בן: אני צוחק כמו שאני לא שופט את האוקראינים על המלחמה. כי כשיש מלחמה וזורמים פליטים זה הקטע של היהודים - לא סוגרים שערים. ברגע זה שאני מדבר איתך על זה אני מתקוטט עם חן מענית בטוויטר ואני אומר לו שבגין הביא 60 ויאטנמים וממשלה אחראית שמולה כבר בצד השני יש מיליון פליטים אוקראיניים שצריכה לקלוט מאות אלפי עולים יהודים לא יכולה להגיד 'יאללה כולם הבייתה'

ינון: תפסיקו לשגע אותנו עם השטויות שלכם. זו מדינה יהודית ויש לנו פה בעיה דמוגרפית. אנחנו רוצים להעלות יהודים ולקבל פליטים יהודיים. אנחנו נמלא את חובתנו לעולם בזה שנביא לפה יהודים. שחררו, לא רוצים להעלות גויים. שיגעתם את רבי.
בן: היותי יהודי זה קודם כל במלחמה, כשאנשים נסים על נפשם, גם בגלל עקרונות המוסר היהודי שהנחלנו לכל העולם וגם בגלל שהיינו מספיק פעמים כאלו שנסו על נפשינו ולא קיבלו אותנו או רצחו אותו.

ינון: באמת התייחסו אלינו נורא יפה.
בן: היו מספיק כאלו שהתייחסו והיו גם מדינות טובות. לכן, אני קודם כל אומר שאני עוזר לפליטים וליד זה אני מגבש מדיניות ונוקט בכל מיני צעדים שמדינה יודעת לנקוט כדי להחזיק את המקל בשני הקצוות. גם לא להציף אותנו, הרי בסוף יש פה גם צמא גדול לכוח עבודה. 

ינון: זה לא מוסרי מה שהם עושים, להפוך את מדינת ישראל למקלט לעשרות אלפי גויים זה לא מוסרי. אנחנו לא הצבא הכי מוסרי בעולם, אנחנו הצבא הכי פחות מוסרי בעולם. זה מוסר נוצרי מה שהבאתם ואנחנו לא רוצים את זה ולא רוצים להפוך למדינה נוצרית. אין מוסר יהודי יש יהדות. אני לא רוצה להיות מוסרי, אני רוצה להיות יהודי.
בן: המילה גזען קטנה עליך וגם פאשיסט וכהניסט. אתה סוג של פיתוח הז'אנר הזה כי אתה גם מצחיק.

ינון: ואתם ערכיים, ממלכתיים, יפים ומחריבים את המדינה והצבא. לא מעניין אותי המוסר שלכם, אחותי הזכירה לי שסבא רבה שלי עלה מאוקראינה עם ספר תורה והספר תורה היחיד שהיה בבלפוריה זה היה ספר התורה שסבא שלי הביא מאוקראינה אחרי שהוא ניצל מהפוגרומים. תפסיקו ללמד אותנו כל היום מוסר. זה מוסר - להביא ספר תורה שניצל מהפוגרומים לבלפוריה זה מוסר יהודי, אל תלמדו אותי מוסר.
בן: מזלנו שסבא שלך הביא את הספר תורה והוא באמת היחידי שעשה את זה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm