דיון סוער נערך בוועדת החוץ והביטחון המכינה את חוק הארחות לקריאה שניה ושלישית. רע"מ שהצטרפה לחמישים אלף ההסתיגויות שהגישה מרצ תוקפת בחריפות רבה את הצעת החוק ומכנה אותו חוק גזעני ובושה לספר החוקים. על כך, חברת הכנסת ויו"ר הקואליציה, עידית סילמן, שוחחה היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והדגישה: "חוק האזרחות הוא סמל שימינה היא חומת המגן של ישראל בימין".

בפתח השיחה, התייחסה סילמן לעימות החריף שנערך בינה לבין ח"כ מיכל וולדיגר בוועדת הבריאות והרגע בו הזילה דמעות: "יש רגעים שהם קשים. אנחנו בני אדם, אומנם אנחנו נבחרי ציבור אבל אנחנו בני אדם ויש לנו לב. אני מתעסקת בנושאים מאוד רגישים שיש בהם הרבה חמלה וחסד, ויש לי לשכה של פניות ציבור ומגיעות אליי הרבה פניות מהרבה אנשים שצריכים אותי ברגעים הכי קשים שלהם".

"אני נמצאת כאן כי בכל בוקר שאני קמה, אני מרגישה פרפרים בבטן שאני באמת מצליחה להשפיע ולעזור ולסייע. יש רגעים כאלו שהם קשים. להביע את הרגשות זה לא חולשה בעיניי זה להיות אנושי וזה קורה. הכנסת פה מצולמת ורואים אותנו בכל רגע", הוסיפה.

בהמשך, התייחסה לכך שהקואליציה מתקשה להעביר חוקים בזמן האחרון: "אני לא יודעת מה זה לא מעבירים, בסופו של דבר המטרה של הכנסת בעייני לפחות זה הגעה להסכמות. כמובן  שאפשר כל הזמן להתווכח ולריב".

יו"ר הקואליציה נשאלה, האם הקואליציה הצליחה להגיע להסכמה על חוק הגיוס והאזרחות, והשיבה: "לא. חוק הגיוס כרגע מטופל וחוק הגיור נדחה. יש דברים שאנחנו דוחים כדי להגיע להסכמות עם האופוזיציה. חוק האזרחות יעבור בע"ה היום, אמרו שהוא לא יעבור ובסוף הוא עובר ובגדול אני מקווה. אני חייבת לומר משהו שהוא חשוב ואינו משתמע לשתי פנים - חוק האזרחות יעבור. חוק האזרחות הוא סמל שימינה היא חומת המגן של ישראל בימין. הוא חוק ביטחוני חשוב".

יש קולות בקואליציה נגד החוק - את מעבירה אותו על הראש של העבודה?
"גם העבודה וגם יש עתיד תמכו בחוק הזה בעבר והצביעו ממושבם באופוזיציה. היום הם בקואליציה ואין להם שום בעיה עם החוק הזה להבנתי. בסופו של דבר עשינו שיתוף פעולה יחד עם האופוזיציה וזה בסדר גמור. אולי השנתיים של מערכות הבחירות וכל הסבבים קצת גרמו לנו לשכוח שצריך לעבוד אחד עם השני, ביחד". 

בסיום, נשאלה האם חוק האזרחות יעבור בעזרת האופוזיציה ובהתנגדות חלק מהקואליציה, והשיבה: "העברנו אותו כבר בקריאה ראשונה והוא יעבור בשנייה ובשלישית. זה חוק ביטחוני שחשוב למדינת ישראל ואין בזה בכלל שאלה או ספק. אני מעבירה הרבה חוקים לאופוזיציה ובהסכמות מדי יום רביעי, והכול בסדר. הבית הזה אמור לעבוד בהסכמות בשוטף, זה שגם יש מראות אחרים זה קשה לפעמים וגם בזה אנחנו צריכים לעבוד. בסוף החיים שונים מהקמפיינים של הבחירות, צריך לזכור את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm