מיכל פעילן, כתבת הרווחה של חדשות 12, יצאה הערב (חמישי) נגד מדיניות ישראל בנושא קבלת הפליטים מאוקראינה. במהלך השידור, פעילן אמרה על הנושא כי "סבא שלי נלחם במלחמת העצמאות כדי שתהיה פה מדינה יהודית שתגלה חמלה גם כלפי לא יהודים ואני מתביישת שככה אנחנו מתנהגים לפליטים שלנו"

כאמור, פעילן התייחסה לנושא במהלך מהדורת החדשות ובחרה להוסיף מסר אישי בסיום: "אני אוסיף בנימה אישית, סבא שלי הוא ניצול שואה שהוצל על ידי חסידת אומות עולם. אני מקבלת בימים האחרונים הרבה ביקורת על החמלה שאנחנו מגלים כלפי פליטים לא יהודים. סבא שלי נלחם במלחמת העצמאות כדי שתהיה פה מדינה יהודית שתגלה חמלה גם כלפי לא יהודים ואני מתביישת שככה אנחנו מתנהגים לפליטים שלנו"

אמירותיה של הכתבת הגיעו בעקבות ציוץ שפרסמה ברשת הטוויטר, בו הציגה מקרה, אשר לטענתה מרחיב ומספר על התנהלות המדינה בקבלת הפליטים הלא יהודים: "אמא אוקראינית עם בתה בת ה-4 שהיא אזרחית ישראלית (בת לאבא ישראלי) תקועות בנתב״ג. אחרי מסע של 10 ימים שהן ברחו מז׳יטומיר לא מרשים להן להיכנס לישראל. האב נדרש לשלם ערבות של 50,000 שקל, סכום שאין לו. ואז הציעו לו הצעה יצירתית- קח רק את הילדה איתך. אחרי זה ״התגמשו״ וירדו ל-30,000 אלף. ״אמרו לי שאם לא אשלם עד שלוש בלילה יגרשו אותן בחזרה, אני עומד מהלילה בנתב״ג לא יודע מה לעשות. איך אקח את הילדה לבד? היא גדלה עם אמא שלה״. לפי משרד הפנים האבא ניסה להביא אותן כבר בעבר לישראל ולכן חוששים שהאמא תשתקע פה ולא תעזוב. מה אני אגיד לכם? נגמרו לי המילים".