חבר הכנסת ממרצ יאיר גולן שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל, גיא פלג וג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM על הרפורמה בחקלאות שהעביר שר האוצר אביגדור ליברמן, והסביר מדוע הוא ומפלגתו מתנגדים למהלך: "זה פופוליזם זול. הם לא עשו שום מו"מ עם החקלאים, הישיבות הן למראית עין". 

לדבריו של גולן, "זה לא יותר מפופוליזם זול. אני אסביר, נצא מהעניין הפופוליסטי ונלך לעניין הענייני. אנחנו בעד רפורמה בחקלאות, בעד להוריד את המחירים לצרכן לשפר את התחרותיות ולייעל את כל המערכת החקלאית אבל צריך לעשות את זה כתהליך שבסופו תהיה חקלאות חזקה יותר ומשק ישראלי חזק יותר".

הוא הוסיף: "הפופוליזם זה להגיד עושים את זה בזבנג וגמרנו, אי אפשר כי נחסל את החקלאות הישראלית. היו ניסיונות, פתחו את משק הדגים לייבוא חופשי ומה קרה? היצרנים בארץ קרסו בערך בשליש, המחיר לצרכן לא ירד כי מה קרה? המחיר יורד לפרק זמן קצר, היצרן הישראלי למעשה עף מהמשק, קורס, והמחיר עולה חזרה כי נשאר יבואן אחד שהוא מונופוליסט. אם רוצים להעשיר את רמי לוי ושופרסל אז יאללה קדימה".

גולן ציין כי "ביצים לא דומה לחלב וחלב לא דומה לירקות וירקות לא דומה לפירות, לכל דבר צריך לקבוע מה התהליך שצריך לעבור ואין קיצורי דרך. הבעיה היא שמנסים לצאת עם כל מיני הצהרות פופוליסטיות. אין דבר כזה". 

לדבריו, "הוועדה שעסקה בנושא לא אמרה כלום. הוועדה קבעה בצורה הכי ברורה שיש שמה שהיא עשתה אומר מה הנתח מתוך המחיר שבעצם מיוצר על ידי המערכת החקלאית ומה על ידי הקמעונאים. היא לא אמרה דבר על מי מרוויח. היא לא עסקה בכלל בכמה מרוויח החקלאי, כמה מרוויח בעל בית הקירור, כמה מרוויח המשנע, בעל חברת ההובלה. היא לא קבעה את הדברים האלה לכן אין בוועדה שום אמירה ברורה איפה הבעיה במחיר לצרכן".

כשנשאל אם לאור ההחלטה של שר האוצר הם מכריזים על מרד גולן השיב בחיוב ואמר: "נכון. אנו אומרים דבר פשוט במשך שמונה חודשים - שבו עם ארגוני החקלאים ותנהלו מו"מ. הם לא עשו שום מו"מ. הישיבות הן למראית עין. לא היה מעולם מו"מ לא היה מעולם ניסיון באמת לקחת נושא־נושא לדון לעומק ולהגיע לעמק השווה". 

על הטענה כי הם מנסים למשוך זמן אמר: "זה ממש לא נכון, להפך. החקלאים, מיליונרים הם לא, רחוקים מלהיות שם אנשים שעובדים הכי קשה עבור כולנו על מנת לייצר את המזון של כולם. עולמם הולך לקרוס עליהם, זה הכול". 

הוא טען: "הקואליציה לא תתפרק, צריך להפסיק את האמירות האלה, זה לא מאיים על שלמות הקואליציה. כל מה שאנחנו אומרים, אם רוצים שהממשלה תמשיך לתפקד. בכל הממשלות לדורותיהם היו חילוקי דעות בממשלה. אני מזמין את שר האוצר ושר החקלאות לחזור לשולחן הדיונים ולדבר. בפגישה האחרונה שלנו עם שר האוצר הוא הבטיח לחדש את הדיונים ולא עמד בדברו. הוא הבטיח לנו, ישב עם אנשי השדולה החקלאית, כל חברי הכנסת הרלוונטיים, הוא אמר בעברית ברורה 'אנחנו נחדש את המו"מ' ומשרד האוצר לא חידש את המו"מ".

על מדיניות הפליטים מאוקראינה אמר כי "אנחנו נמצאים במצב שתחת הלחץ שלנו למעשה המדיניות רוככה מאוד ביחס למה שיצאה איתה שרת הפנים, אני שבע רצון מהעניין הזה כי אני חושב שכך ראוי. אני חושב שזו דוגמה טובה לאיך למרות שיש דעות שונות בנקודת הפתיחה בקואליציה, דרך השיח וסיג הפוליטי והציבורי העמדות משתנות, וכמו ששמתם לב העמדות של איילת שקד השתנו דרמטית".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm