הפסגה המשולשת: ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (שלישי) עם נשיא מצרים, עבד א-פתח א-סיסי ועם יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, במהלך ביקורו השני של בנט במצרים, מאז כניסתו לתפקיד.

בשיחה המשותפת, נידונה סוגיית הגרעין האיראני ברקע הדיווחים אודות החתימה הצפויה על הסכם הגרעין, כמו גם האפשרות לפיה ארצות הברית תסיר את משמרות המהפכה מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור. הצדדים דנו באפשרות לכינון ברית אזורית שתתמודד עם איראן בשני ממדים עיקריים, הגרעיני והאזורי, ועל כן הוסכם כי יש צורך באסטרטגיה הגנתית משותפת, כאשר הצדדים נערכים לשתי אפשרויות: לחתימה על הסכם ולאי חתימה, ולהשלכות של כל אחת מהן.

נפתלי בנט בתום פגישתו עם נשיא מצרים א-סיסי. צילום: עומר מירון / לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ

ראש הממשלה העלה את נושא החזון המשותף בתחום ההגנה האווירית האזורית ובשיחה הועלה בין היתר מאמץ התיווך הישראלי במלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כמו גם ההשלכות הגיאופוליטיות של הפלישה והשלכותיה בתחום ביטחון המזון. 

השלושה דנו בנוסף בשיתופי פעולה בינאולמיים, בדגש גם על תחומים כלכליים ותיירותיים, במקביל להשקת קו הטיסות החדש לשארם א-שייח'. בין היתר נידונו האפשרויות להשקעות משותפות, כאשר הצדדים ערכו "סיעור מוחות" על בסיס היתרונות היחסיים של כל מדינה, כאשר בין ישראל למצרים צפויות התפתחויות נוספות בתחום התיירות והסחר.

המאמץ המרכזי במהלך הפגישה, היה לקדם את הסכם הסחר החופשי בין המדינות, כאשר בכוונת הצדדים לסכם זאת בתוך שבועות. בהמשך לכך, צפויה להגיע משלחת אמירתית ארצה, על מנת לקדם זאת באופן מיידי, בנוסף למשלחת ישראלית בהובלת שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, שצפויה להגיע לביקור ביעד החדש, שארם א-שייח'.

באשר לפגישתו באחרונה של בן זאיד עם נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, כמו גם האפשרות לפיה סוריה תחזור להיות חברה בליגה הערבית, שהעלתה את חששו של ראש הממשלה. כמו כן, גם מצבה של האוכלוסיה הפלסטינית עלה בשיחה, כמו גם החשש מפני נפיצות אזורית לקראת חודש הרמדאן.

כזכור, זוהי פגישתו השניה של ראש הממשלה עם א-סיסי מאז כניסתו לתפקיד, כאשר הפגישה הקודמת בין הצדדים התקיימה בספטמבר, ופגישה נוספת גם עם יורש העצר שהתקיימה בדצמבר. בשני המקרים נוצר קשר חם בין הצדדים, שנשמר לאורך הדרך.