יו"ר מפלגת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לפיגוע הקשה אתמול בבאר שבע, והתייחס לטענות לפיהם הממשלה מתקשה לפעול נגד הטרור בנגב בשל שותפות מפלגתו בקואליציה.

"הממשלה היחידה שקידמה תוכנית מקיפה למיגור הפשיעה בדרום זו הממשלה הקיימת עכשיו. גייסנו משאבים רבים כדי לחזק את המשטרה שתוכל לפעול על ביטחונם של כל אזרחי מדינת ישראל. הטענה הזו ששמעתי מפי גורם פוליטי שלכאורה הנוכחות של רע"מ משפיעה על מדיניות הממשלה היא טענה מופרכת ואין שחר לדברים. החברה הערבית היא גם קורבן לפשיעה ולאלימות וגם כיום כאשר איש הזוי וקיצוני מבצע פשע נתעב שמגנים אותו בכל תוקף. גם אנחנו סובלים מהשלכות הפיגוע".

"החשש מפיגועים לא קשור ספציפית לרמאדן", הוסיף ח"כ עבאס, "כולם מדברים על מה יהיה בחג לאור מה שהיה בשנים הקודמות, אין ספק שיש חיכוך בתקופה הזו. גם לאור העלייה של המתפללים למסגד אל אקצא וגם החיכוך שנהיה בעיר העתיקה. בשום אופן אסור לנו לקבל שהאלימות תהיה חלק מהשיח, לא הפוליטי, לא החברתי ולא הדתי. חופש פולחן צריך לקיים". 

"הפתרון למצב לתת לאנשים חינוך והשכלה, שייצגו את האסלאם כדת של סובלנות, אחווה, עזרה לזולת", הוסיף: "מי שעבר עבירה צריך לשלם על זה מחיר ולמצות איתו את הדין, לעשות טיפול משקם גם לא רק להכניס לבתי הסוהר. המחבל מאתמול היה שם חמש שנים, איזה טיפול משקם הוא קיבל שם? האם פעלו להבין איך הוא חושב ואיך מתקנים את המחשבה הזו כדי להוציא אותו מזה? כולנו נמצאים בסוף במצב יותר קשים לאור הכישלון בשיקום אנשים כאלו". 

מנסור עבאס ונפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס ונפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן נשאל יו"ר רע"מ מה מפלגתו תעשה במידה ונפתחת מלחמה בין ישראל לחמאס, והגיב: "תפקידנו לשמור על רגיעה ואנחנו חלק מהממשלה הזו. לא הקמנו אותה כדי להפיל את הממשלה מחר, הבטחתי לראש הממשלה בנט וללפיד שאנחנו לא נפתיע אותם ושנתנהל בצורה אחראית. בסוף הם נתנו בי אמון והקימו איתי ממשלה. אני חושב שאנחנו נמצאים בכיוון הנכון, הנוכחות של רע"מ היא נוכחות חיובית גם לחברה הערבית וגם ליהודית. סוף סוף יש קול שפוי שמדבר גם לציבור היהודי וגם לערבי". 

לבסוף, השיב להיעדרותם של חברי כנסת מהרשימה המשותפת מנאום נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ואמר כי "הביקורת ששמעתי על נשיא אוקראינה לדעתי לא במקומה. מצד המשותפת ומצד כל גורם - אי אפשר לשפוט את הנשיא הזה שנלחם על עצמאות מדינתו וחיי האזרחים שלו. לכן, הדבר המינימלי שאנחנו יכולים לעשות זה להשתתף בכנס הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM