שר החוץ, יאיר לפיד, השתתף היום (חמישי) בכנס הדמוקרטיה באוניברסיטת רייכמן, והתייחס למערכת השיקולים של ישראל בהתנהלותה מול הפלישה הרוסית לאוקראינה.

"בחודש האחרון מדינת ישראל היתה צריכה לנווט בין החובה המוסרית שלנו לתמוך באוקראינים, מדינה דמוקרטית שהותקפה באופן אכזרי, לבין האינטרסים הבטחוניים שלנו בסוריה. גינינו את הפלישה, שלחנו בית חולים שדה לאוקראינה, אבל אנחנו צריכים למנוע את האפשרות שטייס ישראלי יופל בסוריה וילקח בשבי. תחשבו מה זה יעשה לחברה הישראלית? מה זה יעשה לבטחון הלאומי שלנו?", אמר לפיד.

עוד התייחס לפיד למצב הפוליטי בישראל: "הדבר שהקיצונים הכי אוהבים, זה את הקיצונים של הצד השני. כי הם נותנים סיבה לקיומם. הם מנסים לגרום לנו לחשוב שבצד השני לא עומדים אנשים שחושבים אחרת מאתנו, אלא אנשים שרוצים להרוס כל מה שקדוש לנו. רוב מוחלט של אזרחי ישראל מאמין בחיים משותפים. הוא לא מאמין שהשמאלנים בוגדים, והוא לא מאמין שהימנים פשיסטים, והוא מבין שהמרכז מציע דמוקרטיה שהיא לא קטטה, אלא מערכת הפעלה".

"השמאל הקיצוני מדבר על ישראל כמדינה שנשלטת בידי ימין קיצוני, בו כולם נערי גבעות שרוצים להקים מדינה הלכה משיחית, ולרצוח את רבין הבא. איתמר בן גביר אולי עונה לחלק מהתיאור הזה אבל כמה כאלה יש? הרבה יותר קל להתווכח עם המטורפים מאשר עם אנשים הגונים ונבונים שחושבים אחרת מאיתנו. בעולם מתוקן, החרדים היו צריכים להתגייס בגיל 18 כמו כולם, אנחנו חיים בעולם לא מתוקן. צריך לפשר", הוסיף לפיד.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לדברי לפיד: "יאיר, בא נראה אותך מסיר את החסינות. אם אתה עומד מאחורי הדברים, הולך להיות משפט מעניין, נראה אותך גיבור גדול עומד מאחורי הדברים שלך ומוכיח אותם".