השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, עורר סערה לאחר שבמהלך הלוויתה של דוריס יחבס, שנרצחה בפיגוע בבאר שבע, אמר על המחבל, שחוסל כבר בזירה: "לא נשקוט עד שהרוצח ייכלא". בהמשך עורר סערה נוספת לאחר שפרסם ציוץ מעורר מחלוקת. השר בר לב, שהתכוון להחמיא לשוטרי ישראל על תפיסת הברחת הנשקים בצפון, בחר להשתמש בטעותו, ויצר סערה. אולם לאחר שעורר מהומה נוספת, השר מחק את הציוץ שהעלה.

הציוץ של השר לבטחון פנים עמר בר לב (צילום: צילום מסך, טוויטר)
הציוץ של השר לבטחון פנים עמר בר לב (צילום: צילום מסך, טוויטר)

השר בר-לב שוחח הערב (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12, והתייחס לדבריו בהלוויה: "היה לי חשוב להגיע ללוויה של דוריס. בעלה הוא בשב"ס והיה חשוב לי מאוד להגיע. הגעתי וראיתי את הגופה לפני, את יוסי (בעלה) מתייפח. התרגשתי, התבלבלתי. הייתי בהרבה לוויות בעבר אבל זו הפכה אותי לרגשני".

"לא שמתי לב. אני מתנצל בפני המשפחה אבל בואי לא נתבלבל, האמירה שלי - אני אחראי עליה ובכל פרמטר היא רעה וכן הלאה. אבל זה לא משפיע כהוא זה, על המאמצים, חלקם המוצלחים, בהתמודדות עם המצב".

בהתייחסו לסערת הציוץ, אמר השר לביטחון פנים: "יש לי אחריות מיניטריאלית לגבי זה, אבל יחד עם זה, יש אחריות מקצועית. זה לא היה על דעתי, זה היה נורא ואיום, ולצערי זה קרה. לא ראיתי ולא אישרתי. ביקשתי ממנו להוציא ציוץ מפרגן למשטרת ישראל על המבצע של איסוף הנשקים, מבצע חסר תקדים, ביקשתי ונסעתי לשבעה של הרב קנייבסקי. לאחר מכן הוא עדכן אותי שיש בלאגן".

זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: פלאש 90)
זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: פלאש 90)

בהמשך, התייחס גם בר-לב להקלטה שפורסמה בערוץ, בו כינה אמר כי המחבל מהפיגוע בבאר שבע נרצח. "אלו אמירות מיותרות אני לוקח עליהן את מלוא האחריות. אבל זה לא פוגע במאבק המשטרתי ושלי בפשיעה בכלל ובפשיעה בחברה הערבית", אמר והוסיף כי, "מאז שאני בתפקיד, משטרת ישראל הביאה הרבה יותר פושעים לבתי כלא, כתבי אישום, מספר כתבי האישום שהוגשו הוא ב-55% גבוה יותר משהיה".

"מספר הנרצחים בחברה הערבית ירד, המשטרה עובדת קשה. יש להבחין בין העניין התפקודי, כך הייתי מסתכל על זה. אם השר היה מביא תוצאות הייתי מעריך אותו על כך ומבקר אותו על פליטות פה. אני אעשה את המקסימום שאלו יהיו אירועים חד פעמיים ושההצלחות של משטרת ישראל ושלי כשר הבט"פ תימשכנה", הוסיף.

בסיום, התייחס בר-לב לסערת שעוררה המשטרה לאחר שהחרימה את אקדחו של האדם שחיסל את המחבל בפיגוע, ואמר כי "שוחחתי על כך עם מפקד המחוז וביקשתי שמפקדו הישיר יזמן אותו וינזוף בו ויסביר לו. בחודשים האחרונים הללו היו מספר תקריות קשות שיש ביניהן קו מחבר. זה התחיל מחיים מזרחי שהעיר לתושבים ששרטו רכב, זה המשיך במוקדן 100 שתקווה התקשרה אליו והוא התייחס אליה כך".

תיעוד האזרח שנטרל את המחבל בתחנת המשטרה, קרדיט ארגון חוננו

"יש שתי בעיות מרכזיות שאני מזהה: השוטרים חלקם הלא קטן לא מבינים שתפקידם לשרת, תפקידם להיות רגישים. הדבר השני הוא לא פחות חמור: יש כאן בעיה עקרונית של פיקוד, ערכים, תפיסת שרירותיות - לא הייתי צריך את האירוע לפני ארבעה ימים כדי להבין זאת. יש לי שיח עם המפכ"ל ועם הפיקוד הבכיר. אני נחוש לשנות ואני אשנה".