פסגה מדינית ראשונה מסוגה: שר החוץ יאיר לפיד יארח מחר (ראשון) מפגש היסטורי שיקרא "פסגת הנגב", לשם יגיעו חמישה שרי חוץ מארצות הברית, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים, שיתקיים בשדה בוקר.

שר החוץ יאיר לפיד על פגישתו עם בלינקן בלטביה (צילום: Kaspars Norde)

החמישה שיגיעו הם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, השייח׳ עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, ושר החוץ של מצרים, סאמח שכרי

שרי החוץ החוץ יגיעו מחר החל משעות אחר הצהרים למלון ישרוטל קדמא בשדה בוקר ויסעדו יחד. ביום שני בשעות הבוקר יערכו פגישות בין שרי החוץ ובסיומן, ימסרו הצהרות לתקשורת. כמו כן, במסגרת הפסגה, סמוך לשעה 12:00 אחר הצהריים, נשיא המדינה יצחק הרצוג יקיים פגישת עבודה מדינית עם בלינקן. 

מוקדם יותר, מקורות המעורים בהכנות לפסגה אמרו לעיתונאי וואלה!, ברק רביד, כי מתקיימים מגעים עם ירדן כדי ששר החוץ איימן סאפאדי יצטרף גם הוא למפגש שרי החוץ.

הרקע למגעים הוא המשא ומתן המתנהל בימים אלה בווינה, לחתימה על הסכם גרעין חדש מול איראן, כאשר בישראל מנסים להרחיב את החזית נגד טהרן. במקביל, ישנן הערכות כי נושא נוסף שיעלה על הפרק במהלך השיחות הוא הכוונת גם כינון הסכם סחר חופשי בין ישראל לאמירויות.