המצב הביטחוני בישראל הסלים בשבוע האחרון בעקבות שני פיגועים בתוך שבוע, שניהם במרכז ערים גדולות - באר שבע וחדרה, שבוצעו על ידי ערבים-ישראלים. המתיחות לא פסחה על העיתונאי פוראת נסאר, מחדשות 12, שסיפר הבוקר (שלישי) על כך שהותקף בהפגנת ימין בחדרה אתמול, כשהגיע לסקר את המתרחש בעיר יממה לאחר הפיגוע.

נסאר, ששוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, הסביר כי הגיע לעיר כבר במהלך היום, כדי לסקר את האירוע, אך לא נתקל באירועים משמעותיים עד שעות הערב: "צריך להדגיש, הייתי בחדרה כל היום, לא הרגשתי פרסונה נון גרטה ולא נתקלתי בקריאות עד לשעות הערב, באותה הפגנה. לא מבין ולא מנסה בכלל, לא ניסיתי מעולם לפרשן מי שפורק את הזעם שלו על עיתונאי".

הכתב הוותיק,  שנמצא כבר יותר מעשור בחדשות 12, ציין כי לדעתו הותקף משתי סיבות: "זה גם בגלל שאני עיתונאי מערוץ 12, בנוסף לחלק הארי - בגלל שאני ערבי. לקשר את הדת או הלאום שלי לזה שאני בא לסקר אירוע או פיגוע? כל פעם אנחנו עוברים קו אדום. אסור לשפוט אדם על סמך מאיפה הוא בא, במיוחד עיתונאים. אני מסקר כמו כולם - עובדות מהשטח".

מחסומי המשטרה לאחר הפיגוע בחדרה. צילום: דוברות המשטרה

לטענת הכתב, הוא והמפיק שהתלווה אליו בחרו שלא להגיב לקריאות מההפגנה: "אנחנו מנוסים, לא רוצים להפוך את עצמנו לאירוע שבאנו לסקר. לא רצינו לייצר פרובוקציה אז נעלמנו משם, מצאנו מקום רחוק יותר מהמתלהמים כדי שנוכל להמשיך לסקר ולהביא תמונות מההפגנה".

"אחרי ניסיון של כמעט 15 שנה בערוץ, תמיד חוששים, אבל לאו דווקא כשבאים לסקר בחדרה, גם ביישובים ערבים. תמיד יש הרהור אם ללכת לסקר במקום מסוים. אני לא מתנגד, אבל שאלו אותי ובחרתי להגיע כי אני עיתונאי ואזרח המדינה ומותר לי להיות איפה שאני רוצה", הוסיף נסאר.

עוד הוא סיפר כי "התקיפה הייתה על גבול הפיזית. בעבר כבר הותקפנו בעפולה בצורה אלימה, הפעם זה נגמר בכמעט. כשיש חברת חדשות מאחוריך שתומכת כל הזמן ונותנת גב, אתה לא חושש. לא מסתכלים ימינה ושמאלה, באים לסקר - זו המטרה שלנו, שכל עיתונאי יסקר בצורה נכונה וירגיש מאובטח".

"משטרת ישראל צריכה לחשוב מתי שיש הפגנות כאלה, לא משנה מאיזה צד, לאבטח את העיתונאים, כולם רוצים לראות בסופו של דבר את מה שקורה בשטח", סיכם נסאר.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm