עשה זאת שוב: השר לביטחון פנים, עמר בר לב, פרסם היום (שבת), שעות לאחר פעולת הסיכול בג'נין, ציוץ בו שיבח את לוחמי הימ"מ, שהיו אחראים לחיסול המוצלח.

"כבוד ללוחמי הימ"מ על חיסול המחבלים הלילה. ברכות לשב'כ על איסוף המודיעין בזמן אמיתי. אירוע שלישי השבוע בו משטרת ישראל על זרועותיה, מג"ב יס"מ, והלילה גם ימ"מ חוצצת בשוטריה ולוחמיה בין הטרור לבין אזרחי ישראל ומכריעה את המחבלים. כבוד למשטרת ישראל". ליבי עם משפחות הנופלים והחלמה לפצועים", כך כתב השר. 

אלא שבסיכול נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, כשמצבו של אחד הוגדר קשה, וחוסלו שלושה מחבלים שהיו בדרכם לבצע פיגוע טרור, כך על פי מידע מודיעיני של שב"כ. 

חבר הכנסת בן גביר תוקף את השר בר לב בזירת הפיגוע בחדרה. צילום: יובל בגנו

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר את תגובתו לציוץ: "כפי שצויין בציוץ, ההתייחסות הייתה לשלושת האירועים בהם פעלה משטרת ישראל בשבוע האחרון בהם נהרגו 11 אזרחים ושוטרים. המשפט בציוץ לגבי משפחות הנופלים, התייחס לאזרחי ישראל שנרצחו וללוחמי מג"ב ויס"מ שנהרגו כאשר הסתערו על המחבלים בפיגועים".

נזכיר כי זוהי אינה הפעם הראשונה בה בר לב "נופל בלשונו". נזכיר כי לאחר הפיגוע בבאר שבע, בהלוויית הנרצחת דוריס יחבס, ספד לה השר ואמר: "לא נשקוט עד שהרוצח ייכלא", שעה שהמחבל חוסל כבר בזירה.

על כך הוסיף סערה נוספת, כאשר בחשבון הטוויטר שלו שיבח פעולת סיכול הברחת נשקים אך הוסיף: "לא נשקוט עד שלא נשים את המבריחים בכלא ונעמיד אותם לדין" ולכך הוסיף אימוג'י קורץ. השר התנצל על כך, ופיטר את דוברו.