שר האוצר, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (שני) בגלי צה"ל לתמונות הקשות מבוצ'ה שבאוקראינה, ואמר כי "כולנו מגנים פשעי מלחמה", אך הדגיש כי "יש פה האשמות הדדיות - אוקראינה מאשימה את רוסיה ורוסיה את אוקראינה. צריכים להבין, יש שם מלחמה עקובה מדם ואנחנו צריכים לשמור על העמדה המוסרית של ישראל ומצד שני על האינטרסים שלנו".

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, שוחח עם פרשן וואלה!, ברק רביד, והגיב לדברי ליברמן: "אני מזמין את אביגדור ליברמן לבוא לאוקראינה. ניקח אותו בשיירה לבוצ'ה ולמקומות נוספים שיראה בעצמו את הגופות ויפגוש את הנשים שנקשרו ונאנסו. אולי אז הוא ידע מה קרה".

נאט"ו מזהירה: "כוחות רוסיה באוקראינה לא נסוגים אלא מתארגנים מחדש" (צילום: רויטרס)

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס אף הוא לנושא בראיון בכאן רשת ב', ואמר כי "גם אני מגנה את הטבח הזה, זה באמת פשע מלחמה. לצערי אזרחים יכולים להיפגע במלחמה אבל הם לא יכולים להירצח, ופה היה משהו חמור. ישראל נמצאת במקום הנכון מבחינה ערכית, נמשיך לסייע לאוקראינה. אנחנו נמשיך להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

בראשית דבריו הוא התייחס לפרצה בגדר הביטחון בין הרשות הפלסטינית לישראל, ממנה הגיע המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בבני ברק בשבוע שעבר: "לצערי זה בגדול מה שקרה. יש שערים בגדר על פי חוק ואחד מהם כנראה נפרץ, אנחנו בעיצומה של עבודת מטה שתאפשר לשנות לשפר את המכשול. יש גזרות נוספות. עושים את כל המאמצים למנוע את האפשרות שזה ישחזר את עצמו".

כשנשאל האם ימשיך להיפגש עם אבו מאזן על אף שמשלם משכורות למחבלים, אמר גנץ: "אני צריך להילחם בטרור ולשמור על קשר עם האזור ככל האפשר, כמי ששולח חיילים למשימות וחלילה אולי להיפגע, אני חייב לעשות מה שאפשר כדי למנוע אירועים כאלה. אני חושב שאבו מאזן לא צריך לשלם משכורות, אבל צריך לחשוב מהראש ולא מהבטן"

"אני מתכוון לאשר בהמשך בנייה ביהודה ושומרון לשראלים ופלסטינים, במועד הנכון. אני עושה מה שהמדינה צריכה ולא מה שאנשים רוצים.  לא מתרגש מכל מיני קמפיינים שעושים עליי", אמר שר הביטחון לאחר הביקורת מצד המתנחלים ושר המשפטים גדעון סער.

"לא ויתרתי על השאיפות שלי לכהן כראש הממשלה" טען, "יש לי הרבה מה להציע, אבל אני בחרתי להיכנס לממשלה הזו ורציתי בקיומה. כל עוד הממשלה הנוכחית תמשיך להתנהל בממלכתיות אשמח להמשיך איתה, גם אחרי הרוטציה".