הדרמה בממשלה: פרשן "מעריב", בן כספית, חשף הבוקר (רביעי) פרטים נוספים באשר להודעתה הדרמטית של יו"ר הקואליציה, עידית סילמן, על פרישתה.

כספית חשף כי את המהלך רקמו חבר הכנסת ויו"ר סיעת הליכוד יריב לוין ושמוליק סילמן, בעלה, כאשר הכוונה היא למשוך עוד חבר כנסת מימינה שיפרוש, ולהקים סיעה נפרדת יחד עם חבר הכנסת עמיחי שקלי. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לאחר מכן, כך הוסיף כספית, המטרה היא להחליף את יו"ר הכנסת בהסתייעות ברשימה המשותפת ובמקביל לפזר את הכנסת וללכת לבחירות. אלא שאת יו"ר הכנסת יהיה קשה להחליף מאחר ודרוש לכך 90 חברי כנסת.

כמו כן, ככל הנראה פניה של סילמן מועדות לליכוד, לאחר שדווח כי זו תשוריין במקום העשירי במפלגה ואף תקבל תיק מיניסטריאלי. אלא שעל מנת לקיים הסכם שכזה, יו"ר האופוזיציה בהווה, בנימין נתניהו, נדרש לבקש אישור ממזכירות הליכוד, והדבר יתבצע רק אם יוכרז על הקדמת הבחירות. 

אם תוקם ממשלה חליפית במסגרת הכנסת המכהנת, לסילמן עדיף יהיה לדאוג לפורש נוסף כדי שתוכל להקים סיעה ולהצטרף לממשלה האלטרנטיבית, כאמור, רק כך תוכל להתמנות לשרה.

מכתב ההתפטרות של חברת הכנסת עידית סילמן by maariv on Scribd

במכתב ההתפטרות הרשמי שהגישה לראש הממשלה, נפתלי בנט, שנכתב בנימה אישית, היא פנתה אליו וכתבה: "אתה יודע אילו מאמצים כבירים השקעתי בשימור הקואליציה ובקידומה. כמה ניסיתי לשמור את הביחד, למצוא את המכנה המשותף".

בהמשך התייחסה ככל הנראה לעימות עם שר הבריאות, והוסיפה: "בעלי תפקידים מרכזיים בקואליציה רואים ככל הנראה את הדברים אחרת, ואינם מוכנים לכל פשרה מצדם בנושאים העומדים בליבת השקפת העולם של הציבור שבחר בנו והביאו אותנו לכנסת". 

"ערכים מרכזיים בתפיסת עולמם אינם עולים בקנה אחד עם המציאות הנוכחית. איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים ובדגלים שהם מהות וזכות", כך סיכמה. היא הוסיפה קריאה לחבריה מהימין - "הגיעה העת לחשב מסלול מחדש".

נפתלי בנט ועידית סילמן (צילום: פלאש 90)
נפתלי בנט ועידית סילמן (צילום: פלאש 90)

נזכיר כי הבוקר, בצעד דרמטי, הודיעה יו"ר הקואליציה על פרישתה, כאשר לדבריה, מה שהוביל אותה לכך היה החשש מפני פגיעה בזהותה של המדינה. שכן המהלך הגיע ברקע עימות מתוקשר עם שר הבריאות ניצן הורוביץ בעניין סוגיית הכנסת החמץ לבתי החולים, כאשר סילמן התנגדה באופן נחרץ לכך.

בתחילת השבוע, במהלך דיון של ועדת הבריאות בנושא חיסוני הפוליו, התייחסה לעניין והבהירה: "יש לנו וטו בנושא, לא נוכל לאפשר להורוביץ להמשיך להיות שר אם ימשיך באמירות האלה. בית חולים הוא מקום ציבורי ויש כללי התנהגות שקשורות לאופן סגנונה של מדינת ישראל. שר בממשלה אומר לצערנו שאפשר להכניס חמץ. זה זלזול בכמעט שבעים אחוז מהציבור בישראל. הוא הפיל לי את האסימון".