הסערה סביב פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה היום (רביעי) ממשיכה לערער את יציבות הממשלה. כעת, שעות ספורות בטרם תחל הפגנת הימין בירושלים, הודיעה סילמן כי היא לא תיקח בה חלק, למרות שהוזמנה. מי שכן ישתתף בהפגנה הוא יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, אשר אף צפוי לשאת דברים.

בתוך כך, חבר הכנסת משה טור פז (יש-עתיד) שוחח עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM וביקש להרגיע את הרוחות ואת צהלות האופוזיציה: "המעשה של סילמן בעיניי הוא תקלה חמורה, אך אני מציע להרגיע את החגיגות".

"אני מציע לה ללכת לפייגלין ולבדוק מה קרה לתיק הכלכלי שהובטח לו", אמר חבר הכנסת, כאשר הוא מתייחס להבטחה שקיבל פייגלין מבנימין נתניהו. עוד הוא הסביר כי "יש כאן ממשלה שעובדת בשביל אזרחי המדינה, רצה קדימה, ואת כל זה אנו עלולים להפסיד. כל עוד נתניהו מוביל את הליכוד הוא לא זז משם אז אין כאן ממשלה חלופית ואני לא רואה שום קונסטלציה שבה מצליחים להקים ממשלה אחרת. אני מקווה שהיא תמשיך או שנלך לבחירות, זה רע לאזרחי ישראל אך יש עתיד אולי תרוויח".

נתניהו ופייגלין (צילום: אבשלום ששוני)
נתניהו ופייגלין (צילום: אבשלום ששוני)

ח"כ טור פז אף סיפר כי החליף הודעות עם יו"ר הקואליציה המתפטרת בתחילת השבוע, לאחר שראה אותה כעוסה על שר הבריאות ניצן הורביץ: "ראיתי שהיא זועמת. מה שהיא עשתה עכשיו זה גרוע גם למדינה, גם לקואליציה וגם עבורה. אדם יכול לעבור מצד לצד, שאלתי אותה אם היא רוצה את איתמר בן גביר בתור שר המשפטים. היא הרי דתית ליברלית, היא לא רואה את עצמה יושבת עם בן גביר בממשלה גם אם יציעו לה להיות שרת הבריאות".

"לא באים לפוליטיקה בלי אופי ועמוד שידרה. אם לוחצים עליה בבית? תלכי הביתה. להגיד שהיא נשברת על חמץ? כולם יודעים שמדובר בהחלטה של בית המשפט ואפשר לפתור את זה", התרעם חבר הכנסת מיש עתיד, שאף הוסיף כי "בצלאל סמוטריץ' כתב לה את מכתב הפרידה מנפתלי בנט, זו קריסה תחת הלחץ. צר לי על זה, מי שיפסיד זו המדינה".

לאחר מכן, השיחה סבבה סביב שר הביטחון בני גנץ והאפשרות כי נתניהו יוכל להקים ממשלה בזכות אצבעותיו בכנסת: "מכל שורת המאוכזבים מנתניהו, גנץ למד שאי אפשר לבנות על המילה שלו. מה שנתניהו יבטיח הוא לא יקיים, אני חושב שגנץ למד את הלקח. הוא נמצא במקום מצוין, ראינו אותו ואת לפיד ביחד, אפשר לעשות דברים טובים עם הממשלה וצריך להילחם על קיומה, האופציה האחרת היא בן גביר והשותפים הקיצוניים".

"גם שמחה רוטמן נמצא במפלגה הלא נכונה, לא נוח לו בחברת סמוטריץ' ובן גביר. כאדם דתי, אני מעדיף את מנסור עבאס כשותף על איתמר בן גביר, אני אומר לרוטמן תרגיע את החגיגות", סיכם טור פז.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm