פרישתה של עידית סילמן מתפקידה בקואליציה היום (רביעי), כאשר ברקע דיווחים על כך שקיבלה הצעה לשריון במפלגת הליכוד והבטחה לתפקיד שרת הבריאות בממשלת ליכוד, הביאה גם לשינויים במבנה הפוליטי בישראל, לו הבחירות היו נערכות היום. למרות זאת, תקווה גדולה לא יוצאת מהסקרים, שכן אף גוש לא מצליח להשיג את 61 האצבעות המיוחלות להרכבת הממשלה.

סקר ערוץ 11

על פי הסקר שנערך בערוץ 11, על ידי מכון קנטאר בראשות דודי חסיד, נקבע כי הליכוד הייתה מקבלת 35 מנדטים, לו הבחירות אכן היו נערכות הערב. יש עתיד עם 19, כחול לבן והציונות הדתית עם 8 כל אחת, כמו גם ש"ס. יהדות התורה עם 7 מנדטים, ימינה של רה"מ בנט והרשימה המשותפת זוכות ל-6 מנדטים כל אחת. מרצ, תקווה חדשה והעבודה מקבלות 5 כל אחת, בעוד ישראל ביתנו ורע"מ עוברות את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

על פי הסקר, גוש הימין והחרדים זוכה ל-58 מנדטים. מפלגות הקואליציה מקבלות 56 מנדטים. הרשימה המשותפת מחזיקה ב-6 מנדטים כאמור.

בנוסף, בסקר נבדקו אחוזי התמיכה בפרישתה של סילמן מהממשלה. בקרב מי שהזדהו כמצביעי ימינה, סילמן זכתה ל-55% תמיכה, בעוד 32% התנגדו. בקרב יתר המשיבים, סילמן זכתה ל-35% תמיכה בלבד, בעוד 43% התנגדו לפרישתה.

יו''ר הקואליציה לשעבר, עידית סילמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו''ר הקואליציה לשעבר, עידית סילמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

סקר ערוץ 12

לעומת זאת, בחדשות 12 הסקר, שנערך על ידי מנו גבע, הציג תמונה מעט שונה מבחינת כמות המנדטים: הליכוד עלו מערב הבחירות ל-35, כמו בסקר של כאן 11, יש עתיד במקום השני עם 17. ש"ס זוכה ל-9 מנדטים, כחול לבן עם 8 מנדטים. יהדות התורה, העבודה והציונות הדתית מקבלות 7 מנדטים כל אחת, בעוד הרשימה המשותפת זוכה ב-6. ימינה, ישראל ביתנו, מרצ ורע"מ - כל אחת מסתפקת ב-5 מנדטים, כאשר תקווה חדשה מקבלת 4 מנדטים וסוגרת את הרשימה.

בתמונת הגושים: הליכוד, הציונות הדתית והחרדים מתקרבים להקמת ממשלה עם 58 מנדטים, אך עדיין לא עוברים את הרף הנדרש. מפלגות הקואליציה מקבלות 56 מנדטים והרשימה המשותפת 6 מנדטים.

סקר ערוץ 13


במקביל, בסקר חדשות 13 התוצאות הציגו  תמונה ורודה יותר עבור הליכוד, שגרף 38 מנדטים. במקום השני שוב יש עתיד, ה]פעם עם 17 מנדטים. כחול לבן של בני גנץ עם 9 מנדטים, הציונות הדתית עם 8, ימינה עם 7 כמו גם ש"ס ויהדות התורה.

ישראל ביתנו, העבודה והרשימה המשותפת מקבלות 6 מנדטים, מרצ מתייצבת עם 5 מנדטים ורע"מ סוגרת את הרשימה עם 4. תקווה חדשה בראשות גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה.

בתמונת הגושים, הליכוד + חרדים והציונות הדתית מקבלים 60 מנדטים. מפלגות הקואליציה מקבלות 54 מנדטים. הרשימה המשותפת כאמור עם 6 המנדטים הנותרים ותקווה חדשה מחוץ לכנסת.