בצל המתיחות הביטחונית וגל הטרור, יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, שוחח היום (שני) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת ת״א ואמר כי  ״יש כוחות שמנסים לרסק אותנו ואת החיים המשותפים ואנו חייבים להיות כוח חזק יותר מאותם כוחות. החלטנו להקים את הממשלה למרות אירועים קשים מאד שהיו כאן לפני כשנה (אירועי שומר חומות)".

"כל החברה הערבית יצאה נגד גל הפיגועים האחרון- אפילו אנשים שהם בעמדה הפוכה מהעמדה הפוליטית שלי. זה לא ממעיט מהחומרה שאזרחים ערבים ישראליים עשו את הפיגועים שפתחו את הגל הזה- כשאני לוקח אחריות זה לא אומר שאני לוקח את כל החברה הערבית ישראלית ושופט אותה אלא שאני לוקח על עצמי את האחריות ועושה את המוטל עלי", אמר.

לדבריו, "לא מתקבל על הדעת שיבוא מישהו ויחליט שהוא לוקח את חייהם של אנשים תמימים- זה חייב להיות כלל בסיסי ערכי שלא קשור לשום דבר אחר. שנית, יש חוזה אזרחות בינינו של ללכת ביחד- מעשים כאלו מפרים את החוזה הזה. אי אפשר לקיים חברה בלי שלטון חוק. אי אפשר לקיים חברה בלי מדינה ואין מדינה בלי שלטון חוק. ויש גם את ההיבט התועלתני- יכולות להיות תגובות נקם, עלולים ללכת למלחמת אזרחים, חלילה ולפגיעה באיכות חיים של כולנו. צריך לקחת אחריות- לדעת מה להגיד ומה לא להגיד ואיך לצאת מהמערבולת הזאת שאנו נמצאים בה. יש הרבה כוחות שמבינים זאת״.

עוד אמר עבאס: ״אני סולד מהשיטה הפוליטית שבה האינטרס האישי המפלגתי גובר על האינטרס הכללי. נבחרנו לשרת את הציבור ולא את המפלגה . ההיררכיה צריכה להיות הפוכה״.