ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) התראיין הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לפתיחת מושב הקיץ הקרוב של הכנסת ולסיכוייה של הממשלה הנוכחית להמשיך לתפקד.

"שוחחתי עם הרבה אנשים וגם עם חברי קואליציה והם מבינים שהממשלה הזאת כבר הגיעה לסיום דרכה", טען ח"כ מלכיאלי, "זה עניין של זמן, מי הראשון שיצהיר שיעשה את זה. מדובר בעניין של חודשים, הדבר הנכון ביותר זה להקים ממשלה בראשות נתניהו בכנסת הזאת וזה אפשרי".

לאחר מכן נשאל ח"כ מלכיאלי על ממשלה שלא בראשות נתניהו: "אנחנו בגוש הימין הולכים אחריו, הוא מנהיג את גוש הימין הזה ואנחנו הולכים איתו. בדיוק כמו שהחל התהליך בימינה, וזה התחיל עם שיקלי ועבר לסילמן, מקווים שיהיו עוד אנשים. מפלגה נוספת שכנראה לא תחזור לכנסת קוראים לה תקווה חדשה, שאין ספק שחלק מהרצונות של כל פוליטיקאי ממוצע זו ההישרדות להגיע לכנסת הבאה". 

"ח"כים מתקווה חדשה יודעים שבכנסת הבאה הם לא יהיו איתנו ולכן יש סיכוי גם לנתניהו", טען חבר הכנסת מש"ס, "יש מספיק חברי כנסת מהימין שירצו שתהיה כאן ממשלת ימין, יחד עם ההישרדות הפוליטית".

"יש היום סביב שולחן הממשלה אנשים שמאלנים. עמר בר־לב הוא אדם שמאלני הזוי ומנותק שעוצר את המשטרה מלהגיב, ככה זה נראה בכל אופן, לא יכול להיות שמשטרה לא נמצאת במזרח ירושלים, מדללת כוחות בשער שכם ונותנת יד חופשית לפורעים להשתולל כאן. זו ממשלת שמאל, זו ממשלה שלא אכפת לה מערכי הזהות היהודית, מערכי הימין והלאום שלנו. מאיר כהן אמר שבממשלה הזאת גם הנגב הרבה יותר פרוץ. השר בר-לב שהוא מתווה מדיניות, כשהוא איש שמאלן שנותן למחבלים יותר יד רחבה ולפורעים, אז זו הצורה, אין מה לעשות". 

ח"כ מלכיאלי נשאל האם החרדים עשו טעות שהם לא חלק מהקואליציה, והשיב: "אנחנו לא מוכרים ערכים בשביל להיות בקואליציה. אחרי כל הפרשנים שדיברו שהחרדים ימכרו את ערכיהם בשביל זה, התגלה שאנחנו לא כאלה. לא תשמע אותנו כואבים על כספים, כמו נושא דת ומדינה. אנחנו הולכים עם נתניהו כי זה מה שהבטחנו לבוחר". 

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"נפתלי בנט ייזכר בדברי הימים כאיש שחינך שבפוליטיקה מותר לשקר ולרמות את כולם", אמר ח"כ מלכיאלי, ולאחר מכן יוכפז שאל אותו האם ראש ש"ס, אריה דרעי, הוא פוליטיקאי ישר, וטען כי "אני לא מכיר בפוליטיקה אנשים ישרים כמו אריה דרעי. את כל מה שאריה דרעי הבטיח לבוחר, הוא גם קיים. אריה דרעי הוא זה שעמד אחרי כל מילת הבטחה שלו".

יוכפז הזכיר לחבר הכנסת את הערבות של דרעי וההבטחה לבני גנץ שהוא יהיה ראש ממשלה בממשלת נתניהו הקודמת: "בסופו של דבר, ניסנקורן וחבורתו שהובילו אותם נגד הממשלה, היא הובילה לפירוק הממשלה הזאת. קל להגיד 'ערבות', בסוף הייתה מפלגה בקואליציה שהתנהלה נגד הקואליציה, אי אפשר לנהל ממשלה בצורה כזאת, למעט הקואליציה הנוכחית שהדבר היחיד שמעניין אותה זו ההישרדות הפוליטית".   

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM