מליאת הכנסת מקיימת היום (שני) לכינוס פגרה מיוחד, על פי דרישת 25 חברי כנסת מהאופוזיציה, כדי לדון בשתי הצעות לסדר. הצעה אחת עוסקת בנושא "הממשלה מפקירה את העצמאים ולא מממשת את תוכנית המענקים", וההצעה השנייה הוגשה תחת הכותרת "ממשלה כושלת שאיבדה את הרוב בכנסת ונאחזת בכיסאותיה באופן לא דמוקרטי וחסר תקדים".

ח"כ ישראל כ"ץ (הליכוד), שיזם את כינוס הפגרה המיוחד ביחד עם ח"כ אופיר כץ, אמר לקראת הדיון: "הממשלה הנוכחית היא ממשלה כושלת שאיבדה את הרוב בכנסת ונאחזת בכיסאותיה באופן לא דמוקרטי, תוך הישענות על התנועה האסלאמית ובסיכון אינטרסים חיוניים של מדינת ישראל".

"בדיון אדרוש מראש הממשלה בנט להתפטר באופן מיידי מתפקידו, ולאפשר לליכוד בהובלת בנימין נתניהו להקים ממשלה, כבר בכנסת הנוכחית, או לחלופין לקבוע תאריך מוסכם לבחירות. נעשה הכל כדי להשיב את הליכוד במהרה להנהגת המדינה", הוסיף ח"כ כ"ץ.

השר במשרד האוצר, חמד עמר הודיע שביום ראשון הקרוב, הממשלה תביא את החוק לסיוע לעסקים שנפגעו בקורונה לאישור ועדת השרים לחקיקה. ביום שני, החוק יובא למליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה.

לאחר מכן, חבר הכנסת ישראל כ"ץ נאם בנושא השני לסדר ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט: "בשבוע הבא תשוב הכנסת לפעילות וזאת לאחר שבמהלך הפגרה הממשלה איבדה באופן רישמי את הרוב בכנסת. אני קורא מכאן לרה״מ נפתלי בנט לנצל את כנס הפתיחה של מושב הקיץ ולהודיע שהוא נוטל אחריות ולמען האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ולמען השמירה על הדמוקרטיה - הוא מתפטר מתפקידו, ומאפשר לנשיא המדינה להטיל על יו״ר הליכוד בנימין נתניהו להרכיב ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית, בהתאם לרצון הציבור ולטובת המדינה וכדי להימנע מהליכה לבחירות נוספות".

ישראל כ''ץ (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
ישראל כ''ץ (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

"במידה ולא יעשה כן, אני קורא לחברי הכנסת לקבוע תאריך מוסכם לבחירות שבהן הציבור יכריע. הממשלה הנוכחית סיימה את דרכה ואיבדה כל תוקף להוביל את מדינת ישראל. היא פוגעת בציביונה היהודי של מדינת ישראל פעם אחר פעם, פוגעת בריבונות ישראל בהר הבית - המקום הקדוש ביותר לעם היהודי", הוא הוסיף.

"דגלי החמאס כבר מונפים באל אקצא ודגלי ישראל נשרפים ללא תגובה, כי ידי המשטרה כבולות. הממשלה לא מאפשרת למשטרת ישראל לפעול באופן חופשי לאכיפת החוק והסדר בהר הבית. יחיא סינוואר מאיים בראש חוצות לירות טילים מעזה על ישראל אם תפעל נגד הפורעים הפלשתינים בהר, ומנסור עבאס מאיים פוליטית להפיל את הממשלה אם לא תימנע מאכיפת החוק".

הוא חתם את דבריו בקריאה: "נפתלי, אין לך רוב בציבור, אין לך רוב בכנסת. תתפטר ולך הביתה". חברת הכנסת קטי שטרית הטיחה: "הממשלה הזו היא ממשלת שנאה מובהקת, זה הדבק היחיד שמחבר אותה".

שר הדתות, מתן כהנא, עלה לנאום והשיב לאמירות קודמיו: "הדיון הזה הוא מוזר ומיותר. אתם באופוזיציה תמשיכו לצעוק ואנחנו נמשיך לעבוד".

בתום הדיון יו"ר הכנסת הזכיר את מותו של חבר הכנסת אילן גילאון, והוסיף: "רוחו תהיה חסרה בבית הזה".