נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (שני) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. הרצוג בירך את מקבילו לרגל חג העיד אל פיטר וציין שעליהם להמשיך ולשתף פעולה לטובת שני העמים. לאחר מכן, הנשיא שוחח גם עם מלך ירדן, עבדאללה השני.

בפתח השיחה ביקש, כאמור, נשיא המדינה לברך את נשיא טורקיה ואזרחי מדינתו לרגל חג העיד אל פיטר והודה לו על איגרת הברכה ששלח לרגל יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל. ארדואן בתגובה, הביע את תקוותו כי החג יביא עמו שמחה, שלום וקירוב לבבות אזורי.

השניים דנו בחשיבות הדיאלוג הפתוח והשוטף לשמירה על השקט והיציבות באזור כולו, בייחוד בימים אלו. באיגרת ששלחת ארדואן להרצוג נכתב כי "לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל, אני שולח את ברכותיי לנשיא המדינה ולאזרחי ישראל בשמי ובשם עמי".

"בתקופה החדשה ביחסים בינינו, שהחלה בביקורו של כבוד הנשיא בארצנו במרץ האחרון, אני מאמין באמת ובתמים ששיתוף הפעולה בין מדינותינו יתפתח בצורה שתשרת את האינטרסים הלאומיים ההדדיים שלנו, כמו גם את השלום והיציבות האזורית", הוסיף נשיא טורקיה.

"בהזדמנות זו, אני מאחל את איחוליי לבריאותך כבוד הנשיא ולרווחת ושגשוג עם ישראל", סיכם ארדואן.

בתוך כך, הנשיא הרצוג שוחח הערב גם עם מלך ירדן, עבדאללה השני. נשיא המדינה ביקש לברך את מלך ירדן ואזרחי מדינתו לרגל העיד אל-פיטר. מלך ירדן הודה לנשיא והשניים הביעו תקווה כי הרגיעה באזור, השקט והשלווה ישמרו.