בפתח יום הזיכרון: השר לביטחון פנים עמר בר-לב חשף הבוקר (שלישי) מידע שעד כה נאסר בפרסום על מקום נפילתו של פקודו בסיירת מטכ"ל, ברק שרעבי ז"ל. בעקבות התבטאותו, הותר לפרסום כי סמ"ר ברק שרעבי נפל בסוריה ב-1984.

בר-לב חשף את הדברים בעת ראיון לכאן ב', כשהתבקש לספר על חלל צה"ל שנפל תחת פיקודו ואותו הוא רוצה להזכיר: "ברמה האישית זה קשה. מכאלה שלמדנו יחד בבית הספר עד כאלה ששירתתי איתם בצבא".

"זה מלווה אותי כפי שזה מלווה רבים מאוד מאזרחי מדינת ישראל. בן דודי רפי בר לב שנהרג על שפת התעלה היה בפלוגה של שרון. בן כיתתי שקיבל את אות המופת אחרי שהוזנק לתעלה ממש ביום הראשון. הם הצטרפו למוצב ואז בלילה הוא וקצין נוסף לקחו טלית מאחד החיילים ורצו חשופים מול הירי של כוחותינו. הוא קיבל על זה אות מופת ועשרה ימים אחרי נהרג", שיתף. 

עומר בר-לב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
עומר בר-לב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

שרעבי נולד ב-6 ליולי 1963, בכפר הנגיד ומשפחתו וחבריו תיארו אותו כילד יפה-תואר וכובש לב, שקט, צנוע וביישן. הוא גויס לצה"ל, במחצית אוקטובר 1981, תחילה הוא הוצב בשייטת של חיל-הים, אולם בהמשך התנדב לסיירת מטכ"ל. ברק נטל חלק במלחמת שלום הגליל עם יחידתו, וחזר בשלום. ב-18 בדצמבר 1984, נפל סמל-ראשון ברק בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בנס-ציונה. הוא השאיר הורים ושתי אחיות.

רופא היחידה באותה תקופה היה ד"ר משה לוינקופף. בראיון עמו ב"מעריב" בשנת 2005 הוא התייחס למבצע הזה: "זה היה ערב באמת קשה", אמר. "הרגשתי שלא יכול להיות שזה קורה לי בכלל. שזה לא נכון. מה, אני חולם? שמעתי על התאונה בקשר מיד כשזה קרה. הייתי צריך להיות במקום שבו קרתה התאונה, אבל בר־לב אמר עוד לפני היציאה: 'בחיים רופא לא יהיה אצלי מקדימה'.  "...לקחתי איתי חובש וקודם כול הלכתי לראות את ברק. אחרי שבדקתי אותו אלף פעמים, ראיתי שאין מה לעשות. התפניתי לטפל באחרים שבסופו של דבר לא קרה להם שום דבר מיוחד. את דיכטר, שבמבצע חילוץ מדהים היה אחד האחראים להוצאה שלנו משם, הכרתי כבר בהכנה. הגדול מכולם. התפקוד שלו באותו לילה היה נהדר. קוּל לגמרי".