מושב הקיץ של הכנסת נפתח אתמול בצל המשבר הפוליטי עם ניצחון לקואליציה, לאחר נפילת שתי הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ח"כ דוד ביטן שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm, והתייחס בפתח דבריו לדיווח בישראל היום לפיו בלשכת ראש הממשלה פועלים להחליף את רע"מ ביהדות התורה: "לא נראה לי שדבר כזה יכול לקרות. יהדות התורה וגם גפני ילכו עם הליכוד בגלל שהליכוד היא מפלגה מסורתית, אין שום סיכוי שילכו עם מישהו אחר. יאיר לפיד וגפני ביחסים טובים תמיד היו, זה שהוא הגיע ליום ההולדת לא אומר שום דבר. יותר צריכים להיות מודאגים מכך שליאיר לפיד אין בעיה ללכת עם המשותפת, זו לא פעם ראשונה. מזה צריך להיות מודאגים יותר מאשר עם גפני".

על הטענות כי קיים שיתוף הפעולה בין הליכוד למשותפת, אמר: "זה לא נכון. הליכוד רק לגבי דבר אחד של הקדמת הבחירות יצביע עם המשותפת. תמיד בכנסת פה ושם הצביעו או תמכו באיזושהי הצעת חוק, זה לא דבר חדש. ההבדל הוא שכאן מדברים איתם באופן מיוחד כביכול לתמוך בקואליציה תמורת תמורות מסוימות, או בחקיקה או בכספים או בתפקידים. לכן, צירוף של הרשימה המשותפת לקואליציה הוא בעייתי. אבל אם הם יעשו את זה הליכוד רק יגדל בסקרים ועוד ציבור יעבור לליכוד ולאופוזיציה".

בהמשך, העריך חבר הכנסת מהליכוד כי מדובר בתקופת זמן של חודש וחצי עד שממשלת בנט־לפיד תיפול. "כמה הם יכולים? נגיד עכשיו לפיד יסכם עם המשותפת על כניסה לקואליציה אז זה ייתן להם עוד קצת זמן אבל מה יעשו אנשי הימין? אני לא רואה מצב שזה יחזיק מעמד בכל מקרה גם אם ינסו לעשות הנשמה מלאכותית. הממשלה הזו נפלה, אין ויכוח על זה. אם עכשיו יעשו קואליציה חדשה עם המשותפת יהיו לזה השלכות כאלו ואחרות".

"הבנתי שפרסמו שאיימן עודה אמר שהם קיבלו תמורה כספית על אתמול, זה לא ימשך הרבה זמן. יהיה לחץ של הציבור הערבי על המשותפת. אני חושב שהליכוד עשה טעות אתמול שהוא הגיש הצבעת אי אמון, לא חייבים כל שבוע להגיש. היו צריכים לתת, לראות מה מתרחש בשטח על מנת להגיש את זה שבוע הבא או עוד שבועיים. זה היה מיותר הפעם להגיש הצבעת אמון", הוסיף.

לדבריו, "הצבעות אי האמון האלו הוכיחו שיש שיתוף פעולה בין הקואליציה לרשימה המשותפת. מה יעשו אנשי הימין הקואליציה? גדעון סער וכל החברים בימינה - כל דבר יש לו משמעות, לכל דבר יש השלכות. לכן, צריך להמתין בסבלנות, לא תוך שבוע זה יקרה אבל זה יקרה".

בהמשך, הביע ח"כ ביטן את דעתו על ההצעה לפיזור הכנסת, והבהיר כי "הנושא הזה של פיזור הכנסת, אפשר לעשות שינוי מסוים בהצעת חוק ולהגיש אותה עוד הפעם. זה לא סוף פסוק, אני מקווה שלא יעשו את הטעות וברגע שיראו שאין סיכוי ימשכו אותה".

"אי אפשר להקים ממשלה חלופית כרגע"

לאור אמירותיו, תהה גדי נס היכן עומד סגן השר אביר קארה בצל המשבר הפוליטי, וח"כ ביטן תקף: "אביר קארה לא צריכים לנהל איתו מו"מ, הוא טיפוס שחוזר כל הזמן. הוא עושה מו"מ עם אנשי הליכוד ויום אחרי זה חוזר בו. זה לא הבן אדם שאנחנו צריכים. יש אנשים אחרים. עשו טעות בזמנו שלא סיכמו עם שקד על ההתחלה ואז היא חשפה את הסיטואציה של מעבר של חלק מאנשי הימין לאופוזיציה אבל בוא נראה מה מתרחש. תמיד אנחנו יכולים לגנוב מישהו שיעבור לאופוזיציה וללכת לבחירות. נכון לעכשיו אין צורך לעשות את זה כי אנחנו צריכים לראות מה מתפתח בתוך הקואליציה, ימינה ותקווה חדשה".

בצל המשבר הפוליטי אליו נקלעה הממשלה מאז פרישתה של ח"כ עידית סילמן מתפקידה כיו"ר הקואליציה, הודלפו המגעים בין איילת שקד לליכוד שבסופם לא יצאו לפועל. ח"כ ביטן הסביר: "בגלל אנשים כמו מירי רגב ועוד אנשים איילת שקד לא בליכוד. השאלה מה יותר חשוב - להפיל את הממשלה ולהחזיר את השלטון לימין או להתעסק עם אדם כזה או אחר או יריבים פוליטים כאלו ואחרים שיכולים להיות בליכוד. אני חושב שהמטרה העיקרית קובעת, אבל לאנשים אחרים זה לא קובע כנראה, חבל מאוד. כרגע אנחנו לא יכולים לצרף את איילת שקד גם אין צורך כרגע".

איילת שקד, אביר קארה (צילום: מארק ניימן, לע''מ)
איילת שקד, אביר קארה (צילום: מארק ניימן, לע''מ)

האם יש סיכוי שנראה את גדעון סער בשורות הליכוד? ח"כ ביטן הכריז: "אין סיכוי שסער יעבור לליכוד בגלל הדם הרע בינו לבין נתניהו, אבל אי אפשר לדעת אולי אחד מהם יעשה צעד. העתיד הפוליטי של כל אחד מהם חשוב לכל אחד והכול יכול להיות. אני לא מנהל שיחות ולכן צריך לפנות בעניין הזה ליריב לוין שמנהל את זה יחד עם סמוטריץ'".

בסיום השיחה, חזר ח"כ דוד ביטן על נבואתו לסיומה של הממשלה: "חודש וחצי אלא אם כן תקום קואליציה חדשה, אני לא רואה כרגע אפשרות לקואליציה כזו למרות שלפיד לוחץ שזה מה שיקרה. אני לא רואה את אנשי הימין, שקוראים לעצמם ימין בקואליציה, חיים עם סיטואציה כזו. ישתפו פעולה עם בל"ד? יש גבול לכל דבר. בל"ד יותר גרועים מרע"מ, אין ויכוח על זה. שניהם אסור לשתף איתם פעולה, אבל עם בל"ד עוד יותר. לכן, אי אפשר להקים ממשלה חלופית כרגע אלא רק ללכת לבחירות".

"בנושא הבחירות גם למשותפת יש אינטרס, אתה רואה את הסקרים. אני לא רואה אנשים שמצביעים לבנט, ממש לא רואה אותם ולא חש אותם ברחוב ולא בשום מקום", סיכם.