מושב הקיץ של הכנסת נפתח אתמול עם הפסד כפול לאופוזיציה, זאת לאחר נפילת שתי הצעות אי האמון שהגישו. ח"כ יואב קיש שוחח היום (שלישי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס לפתיחת המושב: "אני חושב שאתמול היה איזשהו סימן דרך למה שקורה בכנסת. האם העלו על סדר היום שבעה או שמונה חוקים, ואחרי זה הורידו את זה לשלושה חוקים שבהם בכלל בדקו מולנו וראו שאנחנו מסכימים".

"בהצבעת אי האמון הם קנו את המשותפת והייתה להם בעיה עם רע"מ. יש פה אירוע שמסמן על איך הממשלה הזו, שאין לה רוב, יכולה לשרוד לתקופה מסוימת. אני לא רואה את זה מחזיק מעמד תקופה ארוכה. אם זה מה שהם רוצים לדעתי הם ישלמו על זה מחיר כבד", הוסיף. 

בהמשך, התייחס ח"כ קיש לאפשרות שהליכוד יעלה מחר את החוק לפיזור הכנסת ואמר כי "אם רע"מ יגיעו ויצביעו נגדנו, אז זה 60-60 והחוק נופל. אני הולך להמליץ בצורה הכי ברורה לא להסתמך על שום דבר של רע"מ, ולא לקחת שום סיכון בעניין הזה אתה יודע מה? עם הסתייגות אחת: אם מנסור עבאס יעלה פייסבוק לייב שהוא עושה סקי בחרמון אני אהיה מוכן לעלות להצבעה, אחרת אני לא מאמין לשום אמירה שלהם".

ח"כ קיש הדגיש: "אני אומר שאת החוק צריך לעלות רק כשיודעים בוודאות ברורה שהוא עובר, אם לא, נחכה עד שתהיה עוד אצבע, עוד מפלגה. אני צריך שיהיו אפס סיכונים".

בהמשך, התייחס חבר הכנסת מהליכוד לשורת הסתייגויות שהגיש שהובילה לקואליציה למשוך את הצעת החוק שתשחרר את המלגות שאומרים לקבל לוחמים שהשתחררו והולכים ללמוד באוניברסיטה, ואמר: "קודם כל, מגיע קרדיט לדבר הזה לגדי איזנקוט, וזה הפרויקט שלו הוא המנוע של הדבר הזה. הם העבירו חוק מקוצץ שנותן מימון נמוך יותר. אנחנו לא נעשה פה משהו מחורר שיישאר פה לשנים ארוכות, ואנחנו נעשה את זה בדרך המלך. אתם רוצים את עזרת האופוזיציה להעביר את החוק? תוסיפו  50 מיליון לתקציב, ותתמכו בלוחמים ב־100 אחוז ולא ב־66 אחוז, אחרת אנחנו לא נתמוך במשהו מחורר. בסוף יש פה עניין של מימון וכל העניין זה הכסף שצריך להוסיף. הם נותנים כספים גם לרע"ם וגם למשותפת, ושם אני לא שומע תלונות".

"אנחנו באים כאופוזיציה, ואומרים להם להוסיף את התקציב ללוחמים. אחרת, החוק יעבור ככה ויהיה מחורר לשנים רבות, וזה יפגע בלוחמים אפילו יותר ואני לא מוכן לזה. אני דיברתי עם השרים הכי בכירים בקואליציה, והם אמרו שהם ישקלו את זה. אז במקום לבוא ולהגיד שזה המאבק אתם הולכים לרע"ם ולמשותפת רק בשביל שלא יפרקו את הממשלה? גם משרד הביטחון וגם צה"ל ישמחו ל־100 אחוז, והיחידים שעוצרים את זה הם האוצר. בואו נעשה את הדבר הנכון", הוסיף.

בסיום, התייחס לדבריו של ח"כ סמוטריץ' שאמר שצריך לקבור מחבלים עם עור של חזיר: "את הנושא הספציפי הזה מעולם לא בחנתי, אבל אני אגיד לכם ככה: כל דבר שיגרום לאותו מחבל מתועב לחשוב פעמיים האם לצאת מהבית, כל דבר שימנע ממנו צריך לעשות".