המשבר בממשלה: חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי, שהודיעה אתמול על פרישתה מהקואליציה, התייחסה להחלטתה היום (שישי) בריאיון ברדיו כאן ב'. לדבריה, ההחלטה התקבלה לפני כשבוע וחצי, "היו לי הרבה התלבטויות בחודש האחרון, אחרי המראות הקשים שהגיעו מאל-אקצא ומהלווייתה של שירין אבו-עקלה".

"בחודשים האחרונים הממשלה שברה ימינה. הממשלה הזאת, במיוחד בהתנהלות של גנץ ושקד, פשוט הייתה אטומה לצרכים ולסוגיות היסוד שחשובים לציבור הערבי. החודש האחרון היה קשה מאוד מבחינה אישית ויצרתי קו אדום", ציינה.

בהמשך, התייחסה זועבי לשיחה שערכה עם שר החוץ יאיר לפיד וטענה כי "הבהרתי לו את הרצון שלי להמשיך בהחלטה שאני לקחתי על עצמי - לפרוש מהקואליציה. הוא שאל אותי אם אני עדיין מעוניינת בהגשת המועמדות שלי לקונסולית של שנגחאי, אמרתי לו בפירוש שאיני מעוניינת".

עוד הדגישה כי הבהירה ללפיד שאין בכוונתה להצביע באופן אוטומטי נגד הקואליציה, "אבחן כל חוק כי יש גם חוקים או הצעות חוק שהקואליציה מביאה והם טובים גם לציבור הערבי. אבל מכאן ולהגיד שאני הולכת לחזור בי? אני לא חוזר".

בסיום, נשאלה חברת הכנסת האם תתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת, והשיבה כי "אשקול איך להצביע ביני לבין עצמי ואקבל את ההחלטה ביום רביעי, אם החוק הזה יובא".