הסוף למשבר הקואליציוני: ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי (מרצ) הודיעה היום (ראשון) לראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בתום פגישה עמו, כי היא חוזרת לקואליציה, שלושה ימים לאחר שהודיעה על פרישתה

בפגישה בין לפיד וזועבי לקחו חלק גם השר עיסאווי פריג' וכמה ראשי רשויות, בהם ראש עיריית נצרת עלי סאלם. לאחר מכן עברו לפיד וזועבי לשוחח בארבע עיניים, והאווירה הוגדרה כחיובית. הכיוון שעליו מדברים בסביבתה של זועבי הוא כי היא תישאר בכנסת ותציג רשימת דרישות בתחום האזרחי.

יאיר לפיד וג'ידא רינאוי זועבי (צילום: ללא)
יאיר לפיד וג'ידא רינאוי זועבי (צילום: ללא)

בתום הישיבה, אמר שר החוץ יאיר לפיד: "אני מקבל את ח"כ רינאוי זועבי בחזרה לקואליציה, ניהלנו שיח פתוח, גלוי, שקול על הצרכים האמיתיים של החברה הערבית גם איתה וגם עם ראשי הרשויות שאני מודה להם שבאו והתגייסו. שמנו מאחורינו את הוויכוח הזה וחוזרים לעבודת הממשלה".

ח״כ ג'ידא רינאוי זועבי אמרה: "אני באתי וצמחתי מהרשויות המקומיות הערביות עכשיו אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית. אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה אני הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד ואני רוצה להגיד שאני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת".

מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור, בתשתיות", הוסיפה.

השר עיסאווי פריג' אמר: "הישיבה הייתה באווירה טובה, כשברור שהשמירה על שלמות הממשלה והקואליציה היא אינטרס עליון של הציבור הישראלי בכלל והציבור הערבי בפרט. אנחנו נעשה הכל כדי להפוך את המשבר להזדמנות לחיזוק המחוייבות של הממשלה לחברה הערבית, עם הפנים קדימה להעברת התקציב". 

ראש עיריית נצרת, עלי סאלם, שלקח חלק בפגישה, מסר: "אנחנו באנו לתמוך בחברת הכנסת רינאוי זועבי בגלל שאכפת לנו ממנה ואכפת לנו מהחברה הערבית ומהמדינה. לא יכולנו לעמוד מרחוק בלי לשבת איתה ולהחזיר אותה לממשלה. לא ניתן לאף אחד לפרק את הממשלה. ישבנו איתה במשך ימים עד ששכנעו אותה והנה אנחנו יושבים כאן עם מ״מ ראש ממשלת ישראל".

פגישת יאיר לפיד וג'ידא רינאוי זועבי (צילום: ללא)
פגישת יאיר לפיד וג'ידא רינאוי זועבי (צילום: ללא)

מהליכוד נמסר בתגובה לפגישה: "מה בנט ולפיד הבטיחו וכמה מיליונים הם נתנו לח״כ זועבי תמורת הישרדות ממשלת ההונאה והחולשה שלהם? בנט ולפיד מחלקים 50 מיליארד שקל למנסור עבאס, מאות מיליונים לרשימה המשותפת, עכשיו עוד מיליונים לזועבי - אבל לחיילים שלנו הם לא מוכנים לתת עוד 50 מיליון כדי לתמוך בהצעתנו ל-100% מלגה. איזו בושה. ממשלה שתלויה בשונאי ישראל ותומכי טרור לא יכולה לשמור על אזרחי ישראל, לא מסוגלת לדאוג לחיילינו ולא נלחמת על הציביון היהודי של המדינה".

בהמשך יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו העלה סרטון ואמר דברים ברוח דומה. בסוף דבריו הבטיח כי אם יצליח להקים שוב ממשלה, הדבר הראשון שיעשה יהיה להעביר את החקיקה שתאפשר מימון מלא של לימודים ללוחמי צה"ל. 

ימינה מסרה בתגובה לסרטון של נתניהו: "הסיבה שביבי צווח בהיסטריה בסרטון היא כדי לחפות על שקריו. גובה הצעקות כעומק השקרים. הוא יודע את האמת: לא הובטחו שום כספים חדשים לח״כ רינאוי-זועבי. מה שנדון עימה, הוא פתיחת חסמים על תקציבים קיימים מתוך תוכנית החומש שאושרה מזמן בממשלה במסגרת התקציב הקיים, בתחומי החינוך, התשתיות, התעסוקה ועוד. כך היה בממשלה הקודמת וכך בממשלה הנוכחית וכך ראוי. הברית האמיתית היא של בן גביר, ביבי וטיבי שממשיכים לשתף פעולה להפלת חוק ממדים ללימודים".

נתניהו מגיב לחזרתה של רינאוי זועבי לקואליציה