יו"ר ועדת חוץ וביטחון וסגן ראש המוסד לשעבר, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של גיא פלג וניסים משעל ב-103FM והתייחס לדיווח הניו יורק טיימס שטען כי ישראל היא זו שחיסלה את בכיר משמרות המהפכה באיראן.

"ככל שידוע לי, לא הודינו ולא לקחנו אחריות, וטוב שכך", אמר ח"כ בן ברק בפתח הריאיון, "עמימות היא דרך נכונה בעניין הזה. לגבי ההדלפה – יש בינינו הרבה מאוד יחסים קרובים והרבה מאוד שיתופי פעולה, רובם ככולם מסתמכים על אמון, וכשהוא מופר בצורה כזו או אחרת אז זה דבר שהוא לא טוב ופוגע בשיתוף הפעולה בהמשך. מקווה שהאמריקאים יתחקרו את זה ויבינו איפה הייתה הדליפה ולמה היא קרתה".

כשנשאל האם הדלפה זו פוגעת בישראל, טען כי "היא פוגעת בעיקר באמון. היום זה הדבר הזה, ומחר לך תדע אם יהיה אינטרס אמריקאי כזה או אחר. יש אמון ושיתוף פעולה טוב מאוד. אני מקווה שאם הייתה הדלפה זו מעידה חד פעמית ולא מדיניות, כי האמון הוא קריטי. אגב זו לא פעם ראשונה, גם סיפור ההפצצה בסוריה של הכור הגרעיני הודלף דרך עיתון אמריקאי".

מסע הלוויה של קצין משמרות המהפכה (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
מסע הלוויה של קצין משמרות המהפכה (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

"אכן חלה נסיגה בצורה שבה אנחנו שומרים על הדברים אצלנו, אני חושב שזה דבר לא טוב, ועדיין בסוף זה נתון לידי מי שביצע פעולה להחליט האם לדברר אותה או לא", הוסיף סגן ראש המוסד לשעבר, "במידה ונרצה להדהד משהו או נרצה להדגיש משהו - אנחנו נדליף דבר כזה או אחר. בעולם המודיעיני, ברגע שאתה מקבל מידע מגורם אחר, אתה לא רשאי לעשות במידע הזה מה שאתה רוצה, זה כלל ברזל".

לאחר מכן נשאל האם פרסום כזה לא ידחוף את האיראנים למבצעי נקמה, וענה: "על פי מה שפורסם, מדובר באדם שהיה עסוק רובו ככולו בלבצע פיגועים וחטיפות נגד אזרחים ישראלים. המלחמה הזו בינינו לבין איראן היא מלחמה ארוכה, אנחנו מנענו הרבה פעילויות של האיראנים לפגוע בישראלים, רק לא מזמן בקפריסין ובמקומות אחרים. אם תהיה לאיראנים יכולת - הם יבצעו את מה שהם רוצים. השאלה היא לא מוטיבציה, השאלה היא יכולת. אנחנו צריכים לפגוע ביכולת הזו ככל שאנחנו יכולים".

"האיראנים ניסו מאוד ללחוץ בעניין של הוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, זה היה מאוד חשוב להם", הוסיף יו"ר ועדת חוץ וביטחון על הסכם הגרעין, "אני חושב שביידן קיבל את ההחלטה הנכונה. אתה לא מוציא ארגון טרור מהרשימה רק בגלל שאתה רוצה להשיג משהו אחר. הסכם הגרעין חשוב לאיראנים לא פחות ולא יותר מאשר לאמריקאים. אני מעריך שהם יחזרו לשולחן המשא ומתן".

לסיום טען ח"כ בן ברק: "אני מעריך שבסופו של דבר יהיה הסכם, אבל זו הערכה בלבד. הבעיה שלנו ושל האמריקאים היא שהאיראנים לא מאמינים שיש אלטרנטיבה להסכם, לכן הם מרשים לעצמם להיות מאוד חזקים במשא ומתן. זו הטעות הכי גדולה של האמריקאים, הם לא הציבו אלטרנטיבה אגרסיבית מאוד".

סייע בהכנת הידיעה: מאור ראטה, 103FM