סערת מות העיתונאית בג'נין: שר החוץ יאיר לפיד שוחח הערב (שישי) עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן. במהלך השיחה, לפיד הביע את מחאתו העמוקה על "התחקיר המוטה של הרשות הפלסטינית כמו גם על התחקיר של CNN", על מותה של העיתונאית שירין אבו עקאלה. שר החוץ הדגיש כי "ישראל תחלוק את תוצאות התחקיר שלנו עם ארה"ב, כנהוג בין שתי המדינות".

השניים שוחחו גם על ביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל ועל האפשרויות האזוריות הטמונות בהיבטים הבטחוניים, הכלכליים ובקשרים בין תושבי המזרח התיכון שביקור הנשיא יכול להביא עימו. כמו כן, שרי החוץ דנו באתגרים גלובליים כולל ההתמודדות עם איראן ושלוחות הטרור שלה. בנוסף, שר החוץ לפיד ומזכיר המדינה בלינקן סיכמו להמשיך בשיתוף פעולה ולפעול, כדי  להוריד את המתח באזור.

כאמור, תחקיר שפורסם ברשת CNN טוען כי כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה נהרגה מירי של כוחות צה"ל. הממצאים מתבססים על עדויות של שמונה עדי ראייה ומומחה לזיהוי פלילי, וכן סרטונים חדשים מהזירה שהגיעו לידי הרשת.

בתחקיר נטען כי מסרטון וידאו שמתעד את התקרית ומדברי עדי הראייה ניתן לקבוע בדיוק מהן היריות שהרגו את העיתונאית. זאת מניתוח המרחק בין מקור הירי למקום שבו נהרגה. על פי מומחה, מרחק זה היה 170-200 מטר.

כרזה לאחר מותה של שירין אבו עקלה (צילום: רויטרס)
כרזה לאחר מותה של שירין אבו עקלה (צילום: רויטרס)

עוד נטען כי העץ שלידו נפלה אבו-עאקלה הוא ראיה קריטית משום שחורי הכדורים, שפגעו בו מעידים על כך שאופי הירי היה מכוון. לדברי האנליסט כריס קובס סמית, העובדה שיש מקבץ כה קרוב של שלוש-ארבע יריות מוכיחה כי הירי היה לעבר מטרה.

מסקנה דומה הוצגה אמש על ידי התובע הכללי של הרשות הפלסטינית, אכרם אל-חטיב, שטען כי "לצה"ל יש ראייה ברורה וישירה על מיקום העיתונאים בג'נין, ברגע הירי בעיתונאית שירין אבו-עאקלה. העיתונאים היו לבושים באפודים המקובלים בעולם, אולם החיילים פתחו באש ללא כל אזהרה מוקדמת".