מליאת הכנסת צפויה להתכנס היום (שני), זאת בתום ישיבות הסיעה השבועיות. שורה של מוקשים ממתינים לקואליציה מעבר לפינה. מדובר בהצעות חוק שנמצאות במחלוקת בתוך הקואליציה ועלולות רק להגביר את המתח הפנימי.

הקואליציה הייתה אמורה להעלות להצבעה את הארכת הוראת השעה: החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון, אולם בהיעדר רוב ולאחר שראשי מפלגות האופוזיציה החליטו על התנגדות גורפת לכל חוק של הקואליציה במטרה להפיל אותה, שר המשפטים גדעון סער נעתר לבקשת ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד לדחות בשבוע את ההצבעה. כמו כן, ההצבעה על הצעת החוק של יש עתיד על הרחבת שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלויות נדחתה בשבוע כדי להבטיח לו רוב. 

הח"כים מהקואליציה קיבלו עדכון כי אין הסכמות ואין רוב בטוח, ולכן יעלו רק הצעות שיש עליהן סיכומים פרטניים עם ח"כים מהאופוזיציה (שבעה סעיפים בלבד). כמו כן, לח"כים הובהר כי כל אחד אחראי להשיג רוב לחוקים שלו, ואם מישהו יודע שאין לו רוב עליו לעדכן. 

יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, אמר בישיבת ראשי האופוזיציה: "הקואליציה מגיעה שוב ושוב אל האופוזיציה ודורשת ממנה להעביר את החוקים שטיבי ועבאס לא מאשרים להם להעביר ומבקשים שנעזור להם לכבס את חטאיהם שיוכלו להסתיר את האסון העצום וארוך הטווח שהם ממיטים על ישראל. לא ננשים את הממשלה כי היא לא ציונית ולא לגיטימית".

עם ישראל מצפה שנשלח את כל חבריה האופורטוניסטים סוחרי הערכים לפח האשפה של ההיסטוריה וזה מה שנעשה. האופוזיציה תנהג באחריות: המעשה האחראי ביותר הוא להפיל את הממשלה. ולכן ננהג במדיניות של אפס שיתוף פעולה ומקסימום מאמץ להפלת ממשלת הבלהות והקמת ממשלה יהודית וציונית בקרוב", הוסיף. 

גורמים בקואליציה אמרו ל"מעריב": "הסיפור הנוכחי עם הארכת הוראת השעה על החלת החוק הישראלי ביו"ש דומה מאוד לאישור חוק האזרחות. בסוף, אחרי מגעים ארוכים וקדחתניים בין הקואליציה והאופוזיציה, החוק אושר על ידי הרוב הציוני. כמו אז, כן היום – אנו מצפים מהליכוד ומהציונות הדתית לתמוך בהחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון. נעלה את זה, ואם נראה שאין רוב – נמשוך וננסה שוב בעוד שבוע. נעשה כך עד שנצליח". 

שר המשפטים גדעון סער אמר בפתח ישיבת סיעתו: "ממשלה חייבת לתפקד ולהיות מסוגלת להעביר דברים בכנסת. ברוך השם אחרי למעלה משנתיים של חוסר יציבות פוליטית וממשלות מעבר, בממשלה האחרונה עברו הרבה מאוד חוקים ורפורמות. הדבר הזה חייב להימשך. היום עומד החוק הנוגע להסדרים המשפטיים ביו"ש".

"החוק הזה שמוארך כל חמש שנים קובע את ההסדרים המשפטיים באזור. למשל, העמדה לדין של אזרחים ישראל על עבירות פליליות בבתי משפט בישראל, אלמלא זאת הם היו נשפטים בבתי דין צבאיים. בלי החוק, המשטרה לא תהיה מוסמכת לחקור ביו"ש על עבירות בישראל, מה שעלול להפוך את האזור לעיר מקלט לעבריינים. החוק הזה חייב לעבור", הוסיף.

לדבריו, "יש דברים במהלך קיום של ממשלה שאפשר לחיות בלעדיהם אבל פה מדובר בהסדר משפטי שמסדיר את החיים ביו"ש מאז מלחמת ששת הימים. הוא חייב לעבור בשלוש קריאות עד סוף חודש יוני. כנראה שיש לאופוזיציה כוונה להתנגד לחוק הזה - זה לא אחראי ולא רציני, אבל הממשלה צריכה את הרוב הנדרש כדי להעביר את החוק".

הקואליציה הפילה את הצעות אי האמון של האופוזיציה

כמו כן, במהלך כינוס המליאה, הפילה הקואליציה את ארבעת הצעות אי האמון של האופוזיציה. במהלך הדיונים בהצעות, תקפה השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, את חברי האופוזיציה ואמרה: "בואו נזכיר לכל יושבי הבית הזה שנתניהו מאד מאד רצה אותו כשותף פוליטי כשזה היה נוח לו, עשתה בשנה האחרונה צעדים דרמטיים, ואמיצים ביותר, לקידום השיח והאג'נדה של המתונים, יחד עם שאר מפלגות הקואליציה. מנגד, עומדת ברית מיוחדת במינה, ברית הקיצוניים- מבל"ד, דרך הליכוד ועד סטרוק ובן גביר".

השרה מירב כהן תוקפת האופוזיציה (צילום: ערוץ כנסת)

"כשאני אומרת בן גביר, אני מתכוונת לכל המפלגה שלהם, שמנסים לייחס לעצמם את התואר 'הציונות הדתית'. מפלגתה של מגישת הצעת אי אמון זו, ח"כ אורית סטרוק, מתהדרת בחברי כנסת כמו איתמר בן גביר הכהניסט עם התמונה של ברוך גולדשטיין על הקיר שבצעירותו גנב לראש הממשלה רבין ז"ל את סמל הקאדילק של הרכב שלו והבטיח לו שהוא יגיע גם אליו, בצלאל סמוטריץ' ההומופוב ויוזם מצעד הבהמות, ואבי מעוז שמשווה רפורמים לנאצים. החבר'ה האלה הם כיום השותפים הטבעיים של הליכוד, שנתניהו במו ידיו הכניס לכנסת. בעיני, אנשים כל כך קיצוניים ומלאי שנאה הם אות קלון לבית הזה", הוסיפה.