ועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון מתכנסת היום (שלישי) לדיון באולם הוועדה בכנסת. בפתח הוועדה התייחס היו"ר ביטון לאירועים הפוליטיים האחרונים. כזכור, בשבוע שעבר הודיע היו"ר ח"כ ביטון כי הוא מקפיא את פעילות הוועדה ומפסיק להצביע יחד עם הקואליציה בעקבות המשבר בתחבורה הציבורית, אולם אתמול נפגש ביטון עם ראש הממשלה נפתלי בנט ובסיום הפגישה הוחלט על החזרת פעילות הוועדה. 

בפתח הדיון אמר ביטון: "אי אפשר שלא לדבר על ענייני דיומא שחלפו עלינו ביממה האחרונה. ראש הממשלה נפתלי בנט פנה אליי אתמול וביקש ממני באופן אישי לחכות עם המאבק שלי על מה שנקרא הרפורמה בתחבורה הציבורית, לא בדיוק רפורמה זה בלוף, משחק בכספי עניים והעברתם לעשירים בגלימה של רפורמה, אבל רה"מ פנה עליי ואמר לי מיכאל תמתין תן לי שבועיים לבדוק ולטפל".

הוא הוסיף: "ישבתי גם עם שר האוצר שביקש ממני לחכות שבועיים ושחחתי גם עם רה"מ החליפי שר החוץ יאיר לפיד ובעקבות השיחה עם שלושתם החלטתי לעצור את המאבק לשבועיים ולאפשר להם לתקן אותו, משום כבודם, משום הכבוד לעבודת הממשלה ובניגוד לניסיון לייצר איזה דימוי כאילו אנחנו מערערים את היציבות של הממשלה". 

בהמשך, תקף ביטון את הרפורמה בתחבורה הציבורית וטען: "משרד התחבורה גנב מהפריפריה 200 מיליון שקל כדי להעביר לאנשים חזקים, זה שיא הרשעות". 

כאמור, הסערה החלה בשבוע שעבר, כשביטון הודיע כי יפסיק להצביע עם הקואליציה, זאת בעקבות המשבר בתחבורה הציבורית והרפורמה בחקלאות. הוא תקף את שרת התחבורה מרב מיכאלי במהלך הדיון בוועדת הכלכלה: "לא זוכר אותה כפרלמנטרית מצטיינת - 20 שנה לא ראיתי אותה בוועדות". עם זאת, הוא טען כי אין בכוונתו לפרק את הממשלה.

לאחר הודעתו הדרמטית, ביטון נעל את הישיבה והוסיף: "החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי. אל תפגעו בחקלאים בצפון ובחלשים בתח"צ ותקבלו אותי שותף. עד אז לא אצביע במליאה, אולי בהמשך אף אצביע נגד".