שר האוצר, אביגדור ליברמן, שוחח היום (שלישי) עם פרשן מעריב, יהודה שרוני, בכנס לשכת רואי החשבון באילת. השניים דנו במצב הכלכלי ובגל ההתייקרויות במשק, ובפרט העלייה במחירי הדיור

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ליברמן הסביר כי "מחירי הנדל"ן זה רק דבר אחד, אנחנו לא יכולים להוריד את מחירי הברזל והאלומיניום, ולכן אנחנו מטפלים במחיר הקרקע ובכל הבירוקרטיה שבאמצע. רכיב הקרקע הוא בין 30%-60% מהמחיר הסופי של הדירה. אם אנחנו נעמוד בזה, אני מתכוון בתחילת שבוע הבא שנסכם את התוכנית הכוללת בנושא הנדל"ן, ואני מקווה שבסוף השנה נראה כבר עצירה או ירידה במחירי הדיור".

נדל''ן דירות בבנייה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
נדל''ן דירות בבנייה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

כשנשאל על מחירי הדלק, השיב: "אנחנו כרגע בודקים את האפשות לעשות את עדכון המחיר כל רבעון ולא כל חודש. חברות הדלק לא יכולות להתלונן על הרווחים, שוחחתי עם שרת האנרגיה ואנחנו מקדמים את זה. מס הבלו יוארך עוד חודשיים-שלושה בהתאם לנסיבות. בנוסף, ממחר אלפי פריטים לא יצטרכו לעמוד בתור בכניסה לישראל, כשרפורמת הייבוא תיכנס לתוקף. גם זה אמור להוריד את המחירים".

בהמשך כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "‏מינימום לכל גמלאי במדינת ישראל יעמוד על כ-4200 ש״ח בחודש! כשנכנסו לממשלה הסכום עמד על כ-3200 ש״ח ובתקציב האחרון העלנו אותו לגובה 70% משכר המינימום. בתקציב בקרוב נעלה ב-500 ש״ח נוספים ובכך נשלים עלייה של למעלה מ-1,000 ש״ח בשנה".

הוא הוסיף: "בנוסף אנחנו מעלים ב-1,500 ש״ח את המענק השנתי לניצולי השואה. עם כניסתנו לממשלה המענק עמד על 4,000 ש״ח, ובתקציב האחרון העלנו אותו ב-60%. תוך שנה המענק מוכפל ל-8,000 ש״ח".