"יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה לעשות. אני צריכה עדיין להשלים את הליכי האישור של 'חלופת שקד' לתמ"א 38. יש את חוק המטרו, ובמושב הקרוב יש עוד הרבה מאוד מה לעשות. אני מקווה ומעריכה שנשרוד את מושב הקיץ הנוכחי בשלום", כך אומרת ל"מעריב" שרת הפנים איילת שקד.

על שיתוף הפעולה בינה לבין חברי הכנסת ניר אורבך ואביר קארה היא מוסיפה: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מצוין כסיעה שלמה. כשעידית סילמן עזבה, היו כל מיני שמועות שכאילו אנחנו הבאים בתור, אבל אנחנו אומרים שכל הסיעה, ולא רק שלושתנו, עובדים בשיתוף פעולה". גולת הכותרת מהשבוע הייתה הרפורמה לרישוי עסקים, שבמסגרתה 40 אלף עסקים ייהנו מקיצור הליכים, או לחלופין מפטור מהצורך ברישוי עסק. 8,000 עסקים, כולל עסקי רפואה, הוחרגו מהרפורמה. החיסכון למשק נאמד ב־331.5 מיליון שקל בשנה.

"אני מקווה שיכירו לנו תודה על הרפורמה. אנחנו עושים המון מהלכים, שלצערי לא באים לידי ביטוי בסקרים. עד היום לשרים לא היה אומץ, כי היה צריך ללכת נגד שרים בתוך הממשלה. קיבלתי רוח גבית מח"כ אביר קארה, ששם את הדגש על ביטול הרגולציה, ויחד הובלנו אותה. אני מאמינה שבסופו של דבר הרפורמה תגולגל גם לצרכן ותוריד את יוקר המחיה".

על מחירי הדיור היא גילתה: "בתוכנית הדיור החדשה עדיין אין סגירה של כל הקצוות. זה תקוע באוצר בגלל מחלוקת בין הדרג המקצועי לבין שר השיכון זאב אלקין. אני לא חושבת שמהתוכנית החדשה תבוא הישועה. צריך להגדיל את התחלות הבנייה ולפשט הליכי רישוי".

עוד אמרה: "אני מקווה שכבר לקראת סוף השנה תהיה התמנות במחירים. מחירי הדיור הנוכחיים פשוט לא נורמליים. זה קורה גם כי אנחנו המדינה המערבית המפותחת היחידה עם שיעורי ילודה של שלושה ילדים למשפחה. חייבים כל הזמן להגדיל את היצע הדיור. שיווקנו יותר מ־100 אלף דירות. אם היינו הולכים שוב לבחירות, זאת הייתה פשוט קטסטרופה".

הראיון המלא במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"