יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, ינאם הערב (חמישי) במצעד הגאווה בירושלים. לוי אמר לקראת נאומו במצעד: "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מההסתה הפרועה לרצח, ומדברי הבלע כנגד הקהילה הגאה. הסתה שכבר הובילה בעבר לרצח. אסור לשתוק מול אנשי החושך שמפיצים שנאה ומסיתים לאלימות".

"כיושב ראש הכנסת שמייצגת את כל הציבור בישראל חשוב לי להתייצב הערב ולומר בקול ברור: להט"בים הם אזרחים שווים במדינת ישראל ומגיע להם לקבל שוויון זכויות מלא. אני קורא לכל מי שהחופש והשוויון חשובים לו, כל מי שמתנגד לשנאה ולחושך, להגיע למצעד היום ולהביע תמיכה. זה חשוב וזה משנה", הוסיף.

מצעד הגאווה בירושלים ייחל בשעה 15:00 בגן הפעמון בירושלים, ויפתח למעשה את אירועי חודש הגאווה בישראל. כ-2,400 שוטרים יתפרסו בעיר ויפעלו לשמירת הסדר, אבטחת האירוע והסדרי התנועה. כמו כן יופעלו תצפיתנים, אמצעי שליטה, מפעילי בעלי חיים, חבלנים ומגוון כוחות ואמצעים נוספים בכדי להבטיח את קיומו התקין של האירוע.

הבוקר הותר לפרסום כי צעיר בן 21 נעצר אתמול בחשד שאיים על מפיקת מצעד הגאווה ועל חברי כנסת.  אתמול בבוקר התקבלו במשטרה תלונות אודות חשד לאיומים ברשת החברתית בהקשר של מצעד הגאווה. הודעות האיום נשלחו למפיקת המצעד, לנבחרי ציבור ועוד באמצעות הרשתות החברתיות.

בעקבות המקרה, המשטרה פתחה בחקירה שהוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים ועצרה לחקירה אתמול בלילה חשוד בביתו בדרום ירושלים. החשוד שנעצר, הנושא באזרחות אירופית ונמצא בישראל מזה מספר שנים, נלקח לחקירה. היום הוא יובא לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.