המחלוקת הפוליטית: חוק יהודה ושומרון ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית, זאת לקראת עלייתו להצבעה במליאת הכנסת ביום שני הקרוב.

יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, פרסם הום (חמישי) תגובה חריפה למכתב של ראשי מועצות ביו"ש, בו דרשו מחברי האופוזיציה "להניח את הוויכוח הפוליטי" ולתמוך בכנסת בהעברת חוק יהודה ושומרון".

"במקום לקרוא לגדעון סער, לניר אורבך ולחבריהם לעזוב מיידית את הממשלה הרעה הזו, שבכיריה רואים ביו"ש שטח כבוש, הם שוב עובדים כדי להציל את ממשלת בנט-עבאס-מרצ", תקף לוין. 

בנוסף, ניסה להסביר את הסיבה לעמדתו כנגד החוק שמנסה לקדם הקואליציה: "הנזק הרוחבי, העצום, בכל תחומי החיים, כתוצאה מקיום הממשלה הזו גדול לאין שיעור מכל חוק שיעבור או לא יעבור". 

כזכור, המכתב אליו הגיב ח"כ לוין נשלח בשעות הבוקר, ובו נכתב: ״אני קורא לכם להניח את הוויכוח הפוליטי בשעה זו, לחשוב על טובת התושבים, ביטחונם ומעמדם. אותם תושבים שהצביעו עבורכם, ולהצביע בעד חקיקת המשך התקנות ביהודה ושומרון". 

כאמור, יו"ר סיעת הליכוד פסל את הדרישה על הסף ולא חסך בביקורת כנגדם: "אלה אותם ראשי מועצות שלא עשו דבר כדי למנוע את הקמת ממשלת השמאל, וחלקם אף תמכו ופעלו להקמתה".

כזכור, חוק יהודה ושומרון, אשר מטרתו להחיל את הדין הישראלי בשטחים אלו, מקודם ע"י שר המשפטים, גדעון סער, שתקף השבוע את חברי הקואליציה המתנגדים לו: "״ההצבעה בשבוע הבא תקבע האם הקואליציה רוצה להתקיים או לא״.