ברקע דחייתה של מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום ביהודה ושומרון, אמר הערב (שלישי) שר המשפטים ויו"ר "תקווה חדשה" גדעון סער כי "יש מפלגות שהפרו את המשמעת הקואליציונית ולמעשה חותרות לפירוק הממשלה". סער אמר את הדברים בראיון ל"חדשות 12", והוסיף כי "התקנות האלה הן בעלות חשיבות כל כך גדולה למדינת ישראל ששווה לעשות כל מאמץ כדי להעביר אותן".

עוד אמר סער, כי "החברים באופוזיציה, את חלקם אני מכיר היטב והייתי איתם כשהצביעו בעד ההתנתקות ב-2005. אתמול בנימין נתניהו הצביע שוב בעד ההתנתקות, הפעם מיהודה ושומרון".

בהמשך אמר: "אני לא מטייח את הבעיות בתוך הקואליציה, יש פה עניין לאומי וערכי, האם תנועה שהייתה עד לא מזמן תנועת שלטון מעוניינת לפרק את כל התשתית של מדינת ישראל ביהודה ושומרון אחרי 55 שנה. לפי דעתי זה חוסר אחריות לאומי, האופוזיציה התנהגה בהצבעה על גבול הטירוף. אם הקואליציה איננה יכולה להעביר חוקים כאלה היא נמצאת במדרון ברור".

לאחר מכן נשאל השר האם הוא שינה את דעתו לגבי ישיבה משותפת עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "אני שללתי בעבר ישיבה עם נתניהו ולא שיניתי את דעתי, ומה שקרה בהצבעה חיזק את דעתי", אמר סער והוסיף: "בפוליטיקה יש מצבים מורכבים, בכלל לא ברור מה יהיה מראש, מה יהיו התוצאות. אין לי את הפריבילגיה להרים ידיים".

הצבעה על חוק יו"ש, וידאו: ערוץ הכנסת

עוד אמר, כי "במשך השנה האחרונה של הממשלה האינטרס הלאומי לא נפגע כלל. יחד עם זאת אני לא יכול להיות עיוור לאפשרות שהניסוי הזה מיצה את עצמו, אם הצד השמאלי בממשלה לא יתעשת זה יהיה המצב".

על ריצה משותפת עם ראש הממשלה נפתלי בנט אמר סער: "אנחנו לא נמצאים במערכת בחירות ולא קרובים לשם. התוכנית שלי היא להמשיך להנהיג את תקווה חדשה. עם זאת אני לא חושב שאנחנו אמורים בכלל להגיע לבחירות".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "אזרחי ישראל ציפו לשמוע את גדעון סער עומד מאחורי דבריו שממשלה שלא יכולה להעביר חוקים ציוניים לא יכולה להמשיך. במקום זאת הוא ממשיך בהנשמה מלאכותית לממשלה מסוכנת שנשלטת על ידי האחים המוסלמים ומשלמת מיליארדים למנסור עבאס, טיבי וזועבי".