הטלטלה הפוליטית: הרוחות בקואליציה עדיין סוערות לאחר שהצעת החוק להארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון נפלה במליאת הכנסת, ברוב של 58 מתנגדים לעומת 52 תומכים. ההצבעה נפלה עם התנגדותם של חברי הכנסת מאזן גנאים וחברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ושאר חברי מפלגת רע"מ לא נכחו במליאה.

בתוך כך, חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי התראיינה הערב (שלישי) לחדשות 13 והתייחסה לתגובות שקראו לה להתפטר מהכנסת. זועבי הצהירה כי עדיין לא החליטה על צעדיה הבאים. לטענתה, נפגשה לפני כשבועיים עם שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, וכי השניים סיכמו שאינה תתמוך בהצעות הקשות לחברה הערבית. היא סיכמה ואמרה: "אני עדיין חברה בקואליציה".

רה''מ נפתלי בנט במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
רה''מ נפתלי בנט במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

כמו כן, פרשן חדשות 12, מוחמד מג'אדלה, פרסם הערב כי יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, העביר מסר לחברי המפלגה לאחר ההצבעה על החוק כי "או שחוזרים לקואליציה עם ארבע אצבעות או שהולכים לבחירות". במקביל, חבר הכנסת גנאים, שהצביע נגד החוק, אמר לחברי מפלגתו כי הוא אינו פוסל התפטרות מהכנסת.

במקביל, חבר הכנסת מאזן גנאים שוחח עם "Ynet" ורמז על המשך עתידו בפוליטיקה: "רק אני אחליט על ההמשך, ולא אף אחד אחר", והבהיר בהמשך כי אם במפלגה ידרשו ממנו להתפטר, הוא יעשה זאת. ח"כ גנאים התייחס גם להצבעתו על תקנות החירום ביו"ש והדגיש: "מהיום והלאה אמשיך להצביע אחרי מה שאני חושב לפי מצפוני ואיני ממושמע יותר לקאוליציה אני שייך לרע"מ שהיא חלק מהקואליציה אבל לא אביך את עצמי בהצבעה מנוגדת לראיית העולם שלי. להתפטר כעת מהממשלה זה לא בא בחשבון!".

מנסור עבאס, מאזן גנאים (צילום: פלאש 90)
מנסור עבאס, מאזן גנאים (צילום: פלאש 90)

לדבריו, "ברע"ם אמרו לי להימנע בהצבעה, אבל לא רציתי להימנע מהצבעה על נושא כזה רגיש, חוק שהוא נגד בני עמי. כבר החלטתי שלא אהיה ממושמע יותר לקואליציה בחוקים שהם נוגדים את ראיית עולמי. אני לא יכול לשקר לעצמי יותר. מדובר בחוקים שמביכים אותי אני כבן החברה הערבית, חוקים שאני לא יכול להצביע בעדם".

כזכור, בצל ההצבעה בקואליציה, אירע עימות חריף בין חברי הכנסת ניר אורבך (ימינה) למאזן גנאים (רע"מ), בעקבות הצבעתו של האחרון נגד הארכת התקנות ביהודה ושומרון בניגוד לעמדת הקואליציה. לאחר ההצבעה תקף אורבך: "אתם לא רוצים להיות שותפים, הניסוי איתכם נכשל". חבר הכנסת אחמד טיבי הגיע לעזרתו של גנאים וסדרנים הוזעקו למקום על מנת להפריד.