המגעים בין ח"כ ניר אורבך מימינה לליכוד שנחשפו אתמול (רביעי) לראשונה בוואלה! קיבלו תפנית משמעותית והואצו מיד לאחר הדרמה הלילית בכנסת, בין יום שני לשלישי. סמוך לשעה 2:00 בלילה, לאחר ההפסד הצורם של הקואליציה עם נפילת חוק תקנות יהודה ושומרון, הגיע ח"כ אורבך לפגישה בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט. אורבך יחד עם שניים ממקורביו, מנכ"ל ישיבת ההסדר בשדרות מיכאל סימן טוב וליאור ליפשיץ, מנהל קרן "קהילות", האחראית לגרעינים תורניים, הודיע בפגישה כי אין בכוונתו להמשיך בכהונתו בקואליציה כפי שהיא מתנהלת כעת.

לוואלה! נודע כי הפגישה נמשכה שעתיים, ובמהלכה אמר אורבך לבנט כי "הערבים בקואליציה מחפשים רק כספומט ולא שום חזון אזרחי" והוסיף "נתתי הזדמנות, שילמתי מחירים, נותרתי לבד ואין כבר טעם להמשיך".
 

אורבך, הסבור כי השמאל ורע"מ מובילים את סדר היום בממשלה ובקואליציה, הדגיש בפגישה ש"זה נגמר" ועל בנט להפנים את זה. למרות הנחרצות בדברי אורבך, הוא אמר כי ימתין מספר ימים עם ההחלטה הסופית.

מאז, אורבך מנהל מגעים עם הליכוד, ולפי הפרטים שנחשפו בוואלה! - השיחות מתנהלות באמצעות מתווכים. כמו כן, הוצע לו שיריון בליכוד ברשימת המפלגה לכנסת הבאה, תמורת פרישה מהקואליציה.

אחד מהגורמים הדומיננטיים המעורבים במגעים הוא יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהיה מעורב באופן דומה גם בפרישה של ח"כ עידית סילמן. אתמול, לאחר שהקואליציה הפסידה פעם נוספת במליאת הכנסת - פרסם יו"ר ש"ס אריה דרעי ציוץ שבו הצהיר כי "הקואליציה התפרקה סופית השבוע. צפו להפתעות בקרוב". בכירים בליכוד זעמו מאד על דרעי בטענה כי פרסום הדברים "גרם נזק" למגעים שמתנהלים מאחורי הקלעים, בין היתר עם ח"כ אורבך.

אורבך מנהל את המגעים על דעת עצמו אבל יעדיף אם איילת שקד תהיה חלק מהעסקה עם הליכוד. גורמים המעורים בפרטים טוענים כי אורבך יקבל החלטה בימים הקרובים ואם יחליט לפרוש הוא מעדיף לעשות את זה ביחד עם שקד אך בשלב זה הוא סבור כי אינה מסוגלת להתנתק מבנט.